søndag, januar 27, 2013

Søndag

Det er søndag ettermiddag . Dagen har vært grå men med god vintertemperatur. Måleren viste minus 6 da vi spiste frokost. Kan ikke skryte på meg å ha vært først oppe i dag . Etter ei natt med litt over normalen kroppstemperatur , igjen , holdt jeg senga litt utover. Men utover og utover , var nå oppe ved nitiden likevel. Begynner visst å bli skikkelig gammel når klokka ni er langt på dag ! Uansett så går det tregt om dagen nå. Den skogsturen i går gjorde visst ikke bare godt . Så da får en bare ta det med ro da.  Begynner å bli litt lei akkurat det altså. Men en får vel ikke klage. Det har vel egentlig vært en litt lat søndag men sånn midt på dagen tok vi en liten tur på besøk hos hyttefolket. På fjellet var det veldig fint i dag selv om det var grått. Og det var ikke så mye folk å se i løypene i dag .

Nå har vi to bikkjer med forkjølelse så de passer best inne de og. De våger i øynene begge to og er ikke noe futt og fart. Akkurat nå sover de i en liten klump sammen på sofaen. Gode venner det .
Det er forresten godt å komme seg litt ut av huset . For er vi hjemme så durer tv med sport nesten hele dagen. Og tenk i dag leste jeg i nyhetene at de spom vant i går ikke stilte opp på premieutdelinga på kvelden. Makan til primadonnanykker !!De lever jo av pengepremier og sponsing men gidder ikke vise arrangørene såpass respekt at de stiller opp og tar imot det på skikkelig vis. Ikke bra !
Leser også på nyhetene i dag om den første biskopen som er ansatt etter å ha blitt valgt av "kirkens folk" som det står. Jeg er ikke helt enig i den betegnelse jeg . Ja han er valgt men det er ikke av majoriteten av kirkens folk.Han er valgt av en slags "gutteklubben grei" i toppsjiktet av kirkens ledelse. Ikke bra spør du meg ! Og se hva han står for !Nei dette er jeg skeptisk til. Jeg mener staten sikret oss et mangfold i kirken . Nå vet jeg ikke hvor vi ender. Så får vi se hvor lenge man vil ønske å være en del av det hele også.
Men for å skrive om noe mer hyggelig så kan jeg ihvertfall si at nrk har en flott programserie i "Hver gang vi møtes" . Jeg kosa meg skikkelig med den i går kveld og har vel gjort det hver lørdag det har gått. Og i kveld skal jeg kose meg med Tore på sporet og Halvbroren. Når bare all denne sporten er forbi.. he he

Noen bilder har det blitt i dag og. Det var fantastisk flott i Votnedalen i dag selv om sola var borte. Gråvær er fotovær ! Gubben og Luna gikk fra bommen og hjem og den vesle kortbeinte saken satt på toppen av stabbursbakken og venta og venta.. Ble noen bilder av det og .   Det er den årlige fugletelledagen i Norge denne helga . Og jeg har prøvd i dag .  Men det er neimen ikke lett for de sitter ikke mye stille å lar seg telle disse småtassene. Men helt sikkert er det ihvertfall at jeg har sett blåmeis, kjøttmeis, svartmeis, løvmeis, spettmeis, toppmeis og dompapp i dag . Så det er mangfold så det rekker . Nå har vi montert viltkameraet i håp om å fange i linsa den reven som Luna klikker på hver eneste kveld ! Blir spennende om den dukker opp.
 Etter en skål med vaniljeyoughurt og appelsinbiter er det nå bare å finne sofakroken og ta kvelden !

Ingen kommentarer: