tirsdag, januar 01, 2013

Tirsdag 1. nyttårsdag

Det er blitt 1 januar 2013. Alltid uvant å skulle skrive ett nytt årstall , men merkelig nok så går det bare et par dager på jobb og så glir det liksom inn i fingrene av seg selv.  Den alle siste dagen i 2012 forløp omtrent som følger. Vi , eller rettere sagt jeg , sov lene. Og det er vel litt fordi jeg kunne godt soove hele tiden nå om dagen. Gubben dro til Rødberg og ordna bankting og jeg kom meg opp og tok en liten husmorrunde. Ja.. en light versjon da . Men fikk nå klint utover litt grønnsåpe og laget litt godlukt i huset . Håper det skremmer hybelelefantene fra å vise seg en stund til.  Når gubben kom hjem tok vi en tur på butikken. Var ikke mye vi skulle ha og mesteparten av det lille var det ikke i hyllene likevel. Lenge siden jeg har sett en så tom butikk og det var veldig dumt for mange snudde i døra og dro til Nore i stedet. Det jo ikke slik vi vil ha det .  Vel hjemme igjen var ihvertfall jeg sliten for mer skal det ikke til nå om dagen, så da ble det en stund med avslapping og tv-titting. Fillern som vi hoster og harker. Utpå kveldinga dro vi en tur innom bygdeheimen før vi skulle på den årlige nyttårsmiddagen hos kokkene i annen etasje i Toen. Et måltid som feber og influensa ikke kan stoppe ! Men altså først var det en tur innom de gamle damene på bygdeheimen. Det er så hjemmekoselig der på huset at det kunne ikke bedre vært. Vi er utrolig heldige som har et sånt sted !
Den lille damen hadde det veldig bra og da vi dro satt hun klar for å få med seg kongens tale . Det er nemlig veldig viktig for en ihuga royalist. Og jeg må sii at denne gangen holdt kongen vår en knakende god tale og. Vi fikk ikke hørt den men jeg har lest den . Klokka sju var det duket for et fantastisk herremåltid. Elgsteika var akkurat så mør som det er mulig å få det og tilbehøret var fortreffelig. Og når man i tillegg spiser med godt selskap er det bra alt sammen . Slike tradisjoner liker vi ! Hva jeg ikke liker er at det allerede ved halv seks tiden begynte å dundre raketter på fjellet. Klokka ti ble det skutt opp masse i Veggli sentrum. Jeg forstår at noen synes raketter er stas men skulle ønske man holdt seg til rundt midnatt. Tenker på alle dyra i skogen og husdyr som er redde. Ikke moro.  Nå er det over midnatt og en burde vel hatt noen glupe forsetter eller forhåpninger for det nye året. Det har jeg ikke . Men jeg håper at alle får brukt livene sine til det de ønsker seg og jeg håper alle får være friske.  Og så håper jeg at jeg selv får senka skuldrene og finner ro til litt av det jeg har lyst til. Ordner seg nok. Nå er det bare et halvt årtil vi dra med Hurtigruta og det gleder jeg meg masse til. Tror 2013 blir et knallår !!! Godt Nytt år !!!
(og ja, jeg fikk tatt noen rakettbilder i år ogsåå.)

Ingen kommentarer: