tirsdag, januar 08, 2013

Tirsdag



Det er tirsdag morgen.Ute er det minus 7 og det blir en fin dag .  Det er den nest siste dagen for å knaske antibiotika og jeg er litt usikker på om den helt har klart å ta ondet ved roten. Men man får gi det en dag eller to til.  I går var det jobbdag og jammen tok det tid å få satt inn giret og jobbe effektivt. En god kollega kunne trøste meg med at han hadde hatt sånn influensa i julen en gang og da var han frisk til påske. Jaha ja.. Så får man bare se fremover da. Ihvertfall har vi prøvd å starte året med en sunn linje. he he prød ihvertfall.. Så etter en lett fiskemiddag helt uten poteter og anna stæsj, sæla vi på oss trimklær og var klare for ukas første lille luftetur. Aldri har vel den lille stigningen fra kirken til nord Mykstu vært så tung !! Puh Men det var en fantsatisk flott kveld å gå tur i og vi er jo ikke kjent for å gi opp så vi tråkka trøstig i vei. Akkurat i går kveld var trærne nedi bygda fulle av rim. Lange hvite ispigger som dekket alt av skog. Det var så utrolig flott å se på . Det var jo helt mørkt for det var jo kveld, og vi gikk med hodelykter . Hodelykter gir et spennende lys . Jeg fikk tatt et par bilder som jeg syntes ble ganske bra . Ett har jeg fått lagt inn her men siden dette bloggverktøyet visstnok har bestemt seg for å være vrang når det gjelder bilder blir det ett litt stort og rart bilde. Får ikke hjelpe for det må bare med !! Vi kom oss nå rundt Kjørkjebygde og det helt uten å være helt utslitte. Om bihulene tåler turen vil vel vise seg, men en må nå bare igang igjen. I kveld skal jeg prøve de nye joggeskoa. Ikke for å jogge, den formen er ikke på plass ennå men mer for å teste effekten av skikkelige piggsko ! Da runden var gjennomført tok vi turen ned på Bygdeheimen . Der satt det 5 fornøyde gamle damer og så på nyhetene . Ja og så var de en mann med og da. De har det så fantastisk koselig og godt på den heimen . Det er så utrolig hjemmekoselig . Den lille damen mente nok at jula snart burde ryddes vekk nå men det skulle den visst også i løpet av uka. Hukommelsen svikter mye nå men du verden for interesse for alt rundt seg likevel.  Og en av de gamle damene hadde også fått med seg stykket om Amund i avisen i går. Det var koselig . Vi er jo litt stolte av denne gutten som vel egentlig ikke er en gutt lenger . Han er dyktig ihvertfall og vi håper han får seg jobb snart og den jobben han vil ha !! Hjemme igjen var det tid for litt bøy og tøy og strekk før jeg ihvertfall, landa i sofaen. På kveldens tv-liste sto det et program hvor kjendiser leter etter sine røtter . Jeg må innrømme at jeg sluker sånt litt rått. Så stakkars gubben min måtte vike og fikk ikke set Northugs program . Der går nemlig grensa for meg. Så slik gikk den dagen.
Ute i verden er det mye fokus på den stakkars lille gutten som ble kjørt ihjel. Og selv om han hadde refleks så det holdt, er jeg ihvertfall glad for det fokuset som nå settes på å bruke nettopp refleks. Vi ser altfor ofte at folk ikke sikrer seg at de blir sett. Vi bruker vest, refleksbånd og vi har også refleksvest eller hasbånd på bikkjene. På denne årstiden er det goså mye fokus på kropp. Kropp og mat . Kosthold og trening. Viktige saker det altså men litt store doser. Blir ganske lei jeg .
Kroppsidealet blandt folk er vel mer forvrengt enn sunt. Jeg så et program på TV forleden om en engelsk mor som hadde fire små barn . Hun laget ikke mat men kjøpte bare mat på McDonalds. Stakkars unger !  Men det var en ytterlighet . Jeg synes vel også at det kan gå for langt den andre veien.
Som den lille damen ofte sier ; det er forskjell på å raka seg og å skjæra hue av seg !
Men nå får jeg slutte av og bare si ; ha en fin dag ! Det skal jeg !!
Men nå får jeg slutte av her

Ingen kommentarer: