torsdag, februar 28, 2013

Torsdag

Uka krymper farlig fort . Det er torsdag kveld alt ! I dag våkna vi opp til varmegradet og vind. Det har jeg et litt todelt forhold til . Jeg er veldig glad for vårvarme men liker slett ikke is. Og her kan ikke få i både påsa og sekk gitt . Men et tilbakeblikk i bloggarkivet viser at det var akkurat det samme for nøyaktig ett år siden. Da var det riktignok enda varmere men dog.. Ikke alle her i huset hadde hatt like godt av gårsdagens skitur . Derfor var det behov for å ta det litt med ro. Men jeg dro ned på bygdeheimen rett etter frokost jeg da. Der var det fred og fordragelighet som vanlig. Og fruen fikk både blomst og en ny lader til mobilen sin. Denne gangen har vi merket dingsen så nå håper jeg ikke den blir borte. Et lite øyeblikk trodde jeg sannelig hele telefonen var vekk men den lå gudskjelov i en skuff . Den lille damen holdt på å tippe av toalettet for der lå hele rinbgen løs og så fikk vi ordna opp i det og. Vaktmesteren kom som et olja lyn og vips så var dassen bedre enn på lenge. Alt kan fikses bare viljeg og muligheten er der !!  Etterhvert kom det en datter til og da ble det en riktig så koselig kaffestund på hybelen . Ikke så ofte vi drikker kaffe sammen faktisk . Nei kanskje alt for sjelden !
Etterpå fikk jeg på meg piggjoggeskoa og så gikk bikkjene og jeg kjørkjebygde . Det var fantastisk deilig !! Varmegrader og sol og nede i bygda var det heller ikke så mye vind at det var plagsomt ! Vel hjemme igjen kom det fremmen som skulle til fjells så da ble det skravling og kaffe en god stund . Og så var det middag . Etter middagen dro jeg for å besøke en gammel nabo som har nesten fødselsdag i dag . Det vil si , hun har vel egentlig ikke fødselsdag i år i det hele tatt men.. Det var ihvertfall innmari koselig å kunne komme på overraskelsesbesøk til en som har nestenikkeburtsdag . Kjempekoselig prat og tida gikk fort. !! På vei hjem igjen dukka det opp fem flotte rådyr som er dagens bilde . Og nå er det kveld. Jeg baker muffins og vet ikke helt hvorfor men det kan jo være kjekt å ha i tilfelle noen vil ha kaffe. Engang.. Resten av kvelden blir i sofaen tenker jeg . I morra er det bytur og tannlegetime. Kan ikke si jeg gleder meg så veldig akkurat . Men må man så må man .
Det har helt sikkert vært masse sport i dag og så jeg gidder ikke engang prøve å finne noe som minner om samfunnsnyttige nyheter . Gud vet hva media skal finne på å skrive om når all sporten tar slutt . Men så har det vel ikke skjedd noe veldig farlig siden de ikke skriver om det heller .
Dagens bilde er rådyrbilde og de var så nydelig !!!

Ingen kommentarer: