torsdag, april 18, 2013

Torsdag

Det er torsdag kveld. Helga banker på døra og gud veit hvor denne uka blei av. Men det fine er i hvert fall at snøen har fått skikkelig medfart og varmegradene har holdt stand. I går var det så vidt nesten kaldt da jeg dro på jobb. Måtte liksom skrape bittelitt is på venstre side av frontruta bare. Og så regna det og blåste fælt og sola titta frem iblandt også. Skikkelig vårvær.  Jeg var på jobb som vanlig . Gubben hadde seg en bytur og Ingunn dro også hjem til seg selv etter hvert. På kvelden var vi to møter så da var liksom kvelden borte på et blunk ! Ikke ble det bikkjetur heller. Men sånne dager er det iblandt. I dag var det 3 varmegrader da jeg sto opp og sola prøvde så godt den kunne å dominere himmelrommet . Men uten å greie det helt da.  Innen det var lunsj var sola på plass og det ble en varm og fin vårdag . jeg ser det så godt på tunet når jeg kommer hjem. Snøgrensa flytter seg minst en meter hver dag nå. Vel hjemme i dag lagde jeg ravioli med salat, kylling og ostesaus. Kjempegodt ! Og så ble vi så mette at det måtte en middagshvil til .

 Men etter den brøyt Luna og jeg oss ut og fikk oss en god trimtur innover . Vi klarte til og med å kreke oss opp helvetesbakken . For første gang i år !! Lett jogging hjem igjen og mattetrening til slutt . Ukas treningsrunde er over !  Og nå er det kvelden. På Tv er det bilprogram. Men vi har nettopp sett Tangerudbakken.  Liker det .
Ute i verdemn skjer det så mye fælt. Terrorbombe i Boston og en kjempeeksplosjon i Texas. Jeg undres på hvordan den kom i stand ?  Tenk å være så grusom at man lager en bombe som skal ramme beina til fol eller unger . Fytti katta !! Skremmende at sånne mennesker finnes .  Og som en ganske smakløs kontrast til alt dette er det et hav av hysteriske jenter i Oslo og står å skriker etter en ung popstjerne . Jeg hadde P4 på øra når jeg trena i stad og makan til dårlig radio når de bestemmer seg for å kjøre Bieber dag . Huttetu.  I hvert fall ble det litt for mye for meg.
I morra er det fredag og vaffeldag og lotteri. Mange av elevene våre skal ha heldagsprøve i morra. Denne uka har det vært masse sånn. Og så har det vært prøveeksamen. En liten sjanse til å kjenne litt på hvordan eksamen egentlig er .

 Og så er det helg. Det skal bli deilig det og . Håper været holder seg fint. Jeg legger ut bilder i dag som viser at nå tiner snøen i fjellet ! Elvene begynner å gå brune og store ! Og så blir det litt mat og sånn. Og dett var dett for i dag .

Ingen kommentarer: