mandag, juni 10, 2013

. Mandag

Mandag kveld. Ny uke etter en hel uke med skrivetørke. Men jeg får skylde på tiden , eller været , eller et eller annet . I bunn og grunn har jeg vel rett og slett bare ikke funnet tid.  Så da får det bli et tilbakeblikk i stedet. Forrige mandag var det jobb som vanlig og på kvelden rakk jeg en tur med bikkjene rundt Kjørkjebygde. Tirsdag var det også jobb og da kom Ingunn hjem . Ja og Daisy da. Da gikk jeg også Kjørkjebygde . Det var første gang Daisy opplevde sau på nært hold også. Veldig spennende ! Onsdag var vi på bestemormormorrunde med Ingunn på kvelden. Og da tordna det !
Torsdag dro bydamene hjem igjen og gubben hadde møte på kvelden. Jeg gikk fra Killingdalen opp til Killingskare med bikkjene. En is-kald men deilig tur. 4 grader var det på toppen. Skulle visst tatt votter og lue. Fredag var en veldig hektisk dag på jobb så jeg var egentlig klar for helg da klokka ble 16.  Gubben hadde møte denne kvelden og han. Jeg tok sykkelen og sykla ut til Rollag kirke.

Plukka liljekonvall og satte på fars grav. En flott kveld med sol og varme men fryktelig motvind på hjemturen. En skulle vel ikke tro at motvind hadde så mye å si når en sykler men det har det ja !!  Lørdag dro vi til Lampeland og Lampeland marken. Et flott arrangement . Vi kosa oss i mange timer. Og for min del er det masse kjente fjes og det er koselig. Jeg fikk også hilsa på gamle naboen . Resten av lørdagen brukte vi til å bare slappe av. Deilig vær var det denne dagen og. Vi gikk en liten kveldstur med bikkjene og da oppdaget jeg den lille bokfinken som lå på eggene sine  i et deilig rede !Gjett om jeg skal opp og se på de ungene når de klekkes !

Søndag starta vi med å ta med mor på biltur. Ja vi hadde et må da. Vi skulle ut på kirkegården slik at mor fikk se støtta til far. Vi stoppa langs veien og plukket masse liljekonvall. Og så hadde jeg med en urne som vi satt ved graven. Mor var veldig fornøyd. Etter det bestemte vi oss for å se om det var folk hjemme på Haugen. Mor kjente alle steder utover. Snakka om hver eneste gård. På Haugen var det ingen hjemme så da prøvde vi oss på Donavollen i stedet. Der var det en hjemme. Mor husker ikke at hun har bodd der . Men mange av tingene som er der husker hun godt . Vi var ikke lenge før vi dro oppover igjen. Mor ville ha middag og vi ville hjem også.

 Etter litt mat var vi bare late en stund før vi på kvelden fant på å kjøre tur.  Vi hadde vel ei "fleme" begge to for formen var heller laber.  Så dagen ble avslutta ganske tidlig . Og nå er det mandag igjen.  I kveld tok jeg med meg Luna og dro inn på Sundtjern for å gå tur. Kjempefint på fjellet i kveld. Og så ble det noen bilder ja...
I morra skal vi på skolen feire at nå er det 100 år siden alminnelig stemmerett ble innført. Ja det er mye vi i dag tar som en selvfølge altså.
Men nå sovner jeg nesten så jeg legger ut noen bilder fra de siste dagers hendelser før jeg har en date med Jon Blund.

Ingen kommentarer: