onsdag, juli 10, 2013

Onsdag

Det onsdag og jeg er halvveis i min andre ferieuke. Jammen går disse ukene fort ! Sist uke var vi jo på båttur hele uken og den uka gikk som en røyk. Vi hadde en fantastisk flott tur og vi gjør det gjerne igjen . Men siden jeg ikke fikk lagt ut noen bilder her på bloggen underveis har jeg nå tenkt å ta for meg hver dag på nytt men denne gangen blir det kanskje mest bilder . Og et lite tilbakeblikk selvfølgelig.
Vi dro altså fredag morgen og kjørte over Hardangervidda i sånn passe vær. Litt bange anelser for starten på seilasen med andre ord. Hardangervidda hadde vi ikke kjørt på ti år og jeg synes jammen mye av veien over hadde grodd inn der og akkurat som alle steder ellers i Norge. Men vi hadde en stopp i Eidsfjord og da møtte vi varmen og der var det også sol g fint. Vi satt ute og spiste salat kjøpt på Jokern !

 Så kom vi til ferjeleiet og da fikk vi se den nye Hardangerbrua som etter planen skal åpne i høst.
Et fantastisk flott bygg spør du meg ! Skjønner slett ikke hva de bråker etter om den brua.  På andre siden av fjorden begynte vi tunellferden til Bergen.

 Jeg tror det er over
 små og store tuneller mellom ferjeleiet og Bergen. Regnet møtte oss akkurat idet vi kom til Bergen og gudskjelov hadde vi en GPS som loset oss rett til riktig kai. Inne på terminalen fikk vi være med på et informasjonsmøte og da skjønte vi at vi skulle reise sammen med mye tyskere og franskmenn.

























Og så bar det rett inn på båten. Fikk egentlig ikke sett båten da for vi gikk liksom rett fra et hus og inn i resepsjon på båten. Utseilinga fra Bergen var flott og plutselig dukka sola opp også.















 Vi sto i akterenden på dekk 7 og fikk med oss hele utseilinga. Mye å se på for to landkrabber på tur.  Resten av kvelden gikk med til spising og å bli kjent på båten. Det var informasjonsmøte om bord for oss som skulle være med helt til Kirkenes. Og så var det en del praktiske ting som måtte ordnes. Kaffeavtale og cruisekort. Kjekt å få alt i orden fra starten. Vi måtte jo pakke ut og vi måtte se oss omkring.





























 Gubben sleit med å få sove for det durer bra i en sånn båt. Men det vender man seg til. Jeg slokna som et lys og sov godt . Og på det som om bord ble kalt dag to starta i Ålesund. Det skal jeg skrive om i morra.

Ingen kommentarer: