fredag, september 13, 2013

Fredag

Fredag kveld er her . En lang fredag går mot slutt. Det har vært en flott dag med sol og varme. Da jeg dro i dag tidlig var det sol her oppe og når jeg kom ned til Høggerudsvingen lå det et hvitt bomullsteppe i hele dalen. Det var som å kjøre inn i en graut. Men når jeg kom opp forbi Åsly så letnet det og sola kom ganske fort.  Dagen på jobb ble litt travel og litt vond. En kollega mistet kona si og det er bare trist det . Tenker masse på han.  Men på en skole så stopper aldri noe opp uansett . Og det gjør jo i realiteten heller ikke livet. 



Jeg hadde en avtale i kveld og den har jeg egentlig gleda meg til i hele dag . Jeg skulle nemlig på tyttebærtur. Og tur ble det . Vi plukka og plukka helt til jeg nesten måtte hale Åse ut av skogen før det ble helt mørkt ! Det var jo så mye bær ! og så STOR bær ! Vi kom hjem med ca 20 liter og store smil. Og jeg ser slett ikke bort fra at vi plukker mer siden .  Og nå er det kveld.  Tyttebæra får stå i fred til i morra. Noe skal jeg koke gele av og resten skal jeg fryse.
I etterkant av valget som var i starten av uka dukker det opp mye rart. Hvem skal jobbe med hvem og hvilke kompromisser kan inngås ?Jeg synes vel de ser ut til å strekke strikken både her og der . La oss bare håpe de ikke gir Frp-dronningen noe som betyr noe. Den damen er ikke god .
Men nå er det helg og siden det snart er lørdag synes jeg nok at jeg bør få en sjokolade . Så da avslutter jeg herved . Dagens bilder er helt på bærtur !

Ingen kommentarer: