torsdag, september 12, 2013

Torsdag

Torsdag kveld. Nå blir det jammen tidlig mørkt. Det slo meg plutselig i kveld.  Men dagen i dag starta med sol. Riktignok var det bare 3 plussgrader og jeg hadde glemt å sette på varme i drivhuset. Men det gikk bra. Ikke noen frostroser noe sted.  Ganske så typisk for denne årstiden så er dalen dekket av et tåkeslør når jeg drar på jobb på morningen. Når jeg kommer ned til Høggerudsvingen er det som å se et teppe nedi dalen. Noen ganger må jeg bare stoppe å ta et bilde. I dag avspaserte jeg en time og dro nedover til Kongsberg etter jobb. Hadde noe som måtte fikses og noe som måtte handles og en liten voffedame som skulle leveres. Så det ble en ettermiddag med Ingunn og nå er skapet fylt opp med glass som skal fylles med gele. Som jeg egentlig ikke har plass til. he he Ja de har mye kjekt på Claes Ohlson. Og det trodde jeg aldri jeg skulle si ! Vel altså på vei hjem oppover dalen slo det meg plutselig at nå blir det jammen tidlig mørkt ! Gubben fikk et fint bilde av meg . Jeg hadde fått laget en forstørrelse av et bilde som ble tatt da han var liten. Et slags familiebilde i hverdagen. Et veldig tidstypisk bilde og et koselig bilde . Nå står det i glass og ramme på benken i stua.
Oppvaskmaskina er fylt opp med syltetøyglass og når de er vaska så knyter jeg beinhaugen og finner senga. I morra er det fredag og ukeslutt . Og etter jobb i morra skal jeg ut på tyttebærtur med Åse. Det gleder jeg meg til .Planen er så å koke tyttebærgele. Det blir bra til elgsteika i vinter det . Ja, hvis det detter noen elger da... Og ikke ulven har skremt dem bort...

Ingen kommentarer: