fredag, september 20, 2013

Fredag

Så var det fredag kveld. Helga er i gang. I dag har det vært en flott høstdag med sol og varme. Men da jeg sto opp i dag var alt ute hvitt. Og bilen min var helt iset. Og det er jo ganske typisk, is-skrape er ikke å finne når man trenger det ! Så jeg måtte bare starte opp og kjøre varmeapparatet på fullt for å komme meg på jobb i tide.  Jobbdagen i dag ble litt oppstykket fordi jeg var i begravelse midt på dagen. Det er alltid så trist når mennesker som har en så stor livsglede ikke får fortsette livet. Det er uansett ikke til å forstå at det skal være slik. Men i den grad man kan si beravelser er fine så var det en fin begravelse. En klok dame sa engang til meg at midt i sorgen over døden må man ikke glemme å feire livet . Mye sant i det ! Liv som har levd har aldri levd forgjeves.
Etter begravelsen jobbet jeg litt før jeg dro hjem. Og i dag var vi invitert til naboen på middag . Det var kjempekoselig !! Der var også den gamle naboen. Og hun er klar som dagen selv om hun er over 95 år ! Og det var koselig å få en prat med den damen .
Resten av kvelden tilbringer vi i en god stol med PCn på fanget . Det er fredag som er TV kveld også. Akkurat nå er det The Voice som er favoritt. Mye bra der .
Jeg har gjort klar årets nissedrikk i kveld. Nå skal den bare stå og godgjøre seg i en stille krok i kjelleren frem til jul.
I morra skal det pleies litt uteliv. Hvem  vet , kanskje blir det mere bær i frysen ....
Dagens bilde er kanskej bedre å smake på enn å se på !

Ingen kommentarer: