fredag, september 27, 2013

Fredag

Da var det hælj ! Fredag kveld er her og ei hektisk og ganske så slitsom uke er over . Dagene har gått beint i fra meg og blogging har slett ikke vært en prioritert greie nei.  Mandag og tirsdag var jobbdager og travle dager. Kveldene ble brukt til bikkjer og hus og heim egentlig. Onsdag dro jeg til Kongsberg rett etter jobb. Hårklipping og litt handling. Og det ble seint før jeg var hjemme igjen. Og så var det bare å sove litt før jeg sto opp drittidlig og dro på en lang dag med seminar om avtaleverket .Veldig informativt og nyttig men slitsomt. Men vi var på et flott sted jeg aldri hadde vært før. Vi var på Sole hotell som ligger på Noresund. Helt ned til vannet. Hele uka har det vært et strålende flott vær. I dag var det 4 minusgrader da jeg sto opp men det gjør slett ingen ting når sola skinner hele dagen og himmelen er stort sett blå. For en fantastisk høst ! Men nå er det skikkelig mørkt om kveldene og slik vil det være helt til snøen kommer. På onsdag starta elgjakta. Og tidlig, tidlig på morgenen var det liv i huset. Luna lå klar i gangen og gubben skramla på med termos og matboks. Ikke så lett å sove for en annen stakker nei. Men utrolig godt at gubben var i form til å være med på jaktstart ! Moro ! Utpå morran fikk jeg melding om at Luna losa på to dyr og ikke lenge etter skaut gubben en kalv. Luna var rett på fallet og skjønte veldig godt at dette var hennes elg ja .

 Hun la seg godt inntil elgen og bare nøt det !  Torsdag var det duket for litt dramatikk i skogen . Den hvite elghunden i laget hadde et ublidt møte med en gaupemor med barn. Det endte hos dyrlegen.  4 dype kloremerker i rygg og nakke. Det ene 4 cm dypt ! Det var ville hyl og jegere som ilte til og sikkert skvatt skikkelig . Så hunden er sykemeldt . Ved åttetiden den kvelden besøkte gaupa webkameraet vårt. Ja det er tydelig mye rovdyr i skogen nå. Men Luna har i dag bare funnet lemen . Ikke noe elglukt i lufta i dag . Men jakta er da ikke over. I morra er det nye sjanser.
Jeg har nå starta på 9 dager ferie. Veldig deilig. Jeg hadde egentlig tenkt meg til Trondheim men har vel egentlig avlyst det selv om jeg har veldig lyst. Det er langt å reise alene med bil. Neste helg kommer trønderne sørover for da skal vi vel i bryllup så vi ser dem jo da. Ellers så skal ferien brukes til å forberede vinteren. Og så er det en damen som fyller 91 år . Ikke dårlig det !

Noen ny regjering har vi ikke fått ennå , men det nærmer seg vel. Blir spennende å se hva det blir til slutt.  Og om det kommer til å vare lenge. Jeg tviler ...
Det kjører biler stup i ett på veien nå. Høstferie er hyttetid. Jeg har forresten funnet meg en hytte jeg ville kjøpt hvis jeg hadde hatt råd. Hvem vet, jeg tippa i hvert fall i dag . Er jo lov å håpe. Men foreløpig får vi holde oss hjemme.
Dagens bilder er fra en fjelltur på mandag og et av gubben og bikkja og æljen !

Ingen kommentarer: