søndag, september 29, 2013

Søndag

Det er søndag formiddag. En ganske så stille formiddag fasktisk. Gubben og jaktlaget holder sånn halvveis helg i dag og skal ikke ut og skyte elg før etter høgst dag . Passer meg utmerket !. Været er grått men mye mildere enn det har vært noen morgener nå. Bikkjene sover , ja det vil si, Luna ligger ute og venter . Hun vil til skogs og skjønner ikke helt den der søndagsutsettelsen. Vi har akkurat spist frokost og mitt bittelille husmorhjerte, som tross alt finnes langt der inne et sted, det er fornøyd med at det var tre slags hjemmelaget syltetøy og gele på bordet. Sunt og godt !
I går starta jeg dagen litt trått. Jeg tror det sitter en liten forkjølelse og prøver å overleve i bihulene mine. En intens hodepine og en pannebrask som føltes som en innestengt atomeksplosjon er ikke godt. Men ignorering er det beste våpen. Pluss en paracet eller to.


Etter frokost dro jeg en tur på bygdeheimen. Der fikk vi oss en god prast både med hverandre og med en moster på vestlandet. Den lille fruen har det godt. Og når man kommer på heimen på en lørdag så sitter de der med skåler med sjokolade og potetgull og saft og frukt. Det er ikke måte på ! Jeg tror de som får en plass på heimen kan anse det på lik linje med en lottogevinst !!
Det fristet slett ikke å dra hjem etterpå for jeg vet jeg har tusen ting jeg burde ha gjort hjemme og det sa kroppen klart fra om at det gadd den ikke i går. Derfor dro jeg på butikken og så dro jeg for å drikke kaffe hos svigervenninna. Alltid koselig å komme til østsiden. Men jeg kom meg nå hjem etterhvert og da dro jammen den der hodepina på gitt. Så jeg krabba under teppet og sovna som en stein. Gubben var så vidt hjemom før han dro på samling i øvre Svendsrud. Og når han kom hjem var det kveld. Jeg sløva meg igjennom kvelden med tv-titting og litt god mat. Klokka var ikke akkurat mye før jeg tok med hodet mitt og la meg. Har sovet sånn passe i natt men er ihvertfall ikke verre. Så da får vi se da om jeg ikke vinner over den dumme forkjølelsen. Den sitter og dunker i panna i dag og men jeg gir meg ihvertfall ikke !
Jeg håper jeg kommer meg litt ut på tur i dag men vet ikke helt. Kanskje jeg heller finner frem et strikketøy og rett og slett tar en dag i helt ro.
Da vi giftet oss i fjor fikk vi to pengetrær- Ja, det var ihvertfall planter som det hang masse penger på da.. jeg tror vel ikke de pengene hadde kommet dit av seg selv men det er jo lov å håpe . den ene planten er en slik som mister alle blader på høsten. Den settes bare i en krok og får litt vann og så på våren kommer det blader igjen. Ikke noe penger nei, men blader. Og den andre er en voksblomst. Den har vokst seg veldig stor og fin og antagelig burde den stått et setd den kunne klatre . Her står den bare i potta si i vinduskarmen. Overlever den vinteren skal den pottes om og få et klatrested ! Men altså, i går oppdaget jeg at den sto der med fire store klaser med blomster. Skikkelig flott !! De lukter så deilig når de folder seg ut . Men penger ser jeg ikke......
Dagens bilde er av blomsten.

Ingen kommentarer: