mandag, september 16, 2013

Mandag

Så var det mandag kveld. I dag starta jeg dagen veldig tidlig. Våknet før halv fem og fikk ikke sove igjen. Sånn er det når man tar med seg jobben til sengs. Men så kommer man i gang med jobbing tidlig da. Travel dag i øs pøs regnvær hele dagen. Skal si det var blitt store elver når jeg dro hjem.
Her hjemme hadde det vært veldig stille og rolig i dag for både to og firbeinte i dag . Sånn er det iblandt. Men middagen var klar for det var nok av rester fra i går.  Egentlig ganske lurt å lage mye til middag på søndag for middagslaging på mandag er kjempekjedelig. Men mette ble vi nå. Og tenk at da jeg kom hjem så ble himmelen flekket blå mot vest. Så jeg tenkte at her måtte jeg bare komme meg til fjells. Det tok litt tid og egentlig tok det vel altfor lang tid for da jeg kom meg til fjells så kom tåka , og da jeg kom meg til topps så kom også regnet. Og det kom så skikkelig at når jeg kom meg ned til bilen igjen var jeg mer enn våt ! Og ganske så kald. Det var nemlig ikke mer enn 2 små varmegrader i dette regnet.  Her hjemme hadde det hagla så grassbakken var helt hvit da jeg kom hjem. Ja, så nå begynner det å bli høst ja. Og nå er det kveld. På TV er det noen som jakter på kjærligheten . Jeg orker ikke se så mye på det men får nå med meg litt likevel.

Jeg er mest stolt av noe jeg hørte på radioen i dag jeg . Der ble det nemlig sagt at hvis du skulle hjelpe barna dine til suksess, ja da skulle du lese for dem . Særlig mellom de var 6 og 11 år ! Og jeg tenker at da har jeg i hvert fall gjort noe rett. Jeg har lest for mine hele tiden ! Men så har de også klart seg bra ! 
Kveldene går for øvrig med til å sortere ut bilder som skal inn i fotoalbum fra ferien. Det er jo så mange å velge mellom ! Tror det blir ei diger bok tilslutt ! Blir vel årets julegave fra meg til meg .
Men nå får jeg avslutte dagens sludring. Det ble noen våte høstbilder i kveld og de deler jeg nå.

Ingen kommentarer: