tirsdag, september 17, 2013

Tirsdag

Nok en dag er over . Tirsdag 17 september kan snart skrives inn i historien som vel overstått.  I dag dro jeg på jobb i regn og regn ble det videre utover dagen også. Masse regn . Veldig masse regn !!! Over Bogstrandhøgde er fjellet nå renska for jord og røtter og i kveld var det også aldeles reinvaska. Så nesten nifst ut. Men jeg skal si de sprenger og jobber der. Det går fort fremover.
Vel, på jobb hadde vi i dag et stort opplegg. Den kulturelle skolesekken i Buskerud besøkte oss i dag og viste en film som heter Til ungdommen.  Den ble vist på kinoen på Rødbergt. Jeg hadde aldri sett den i drift før og jeg er kjempeimponert.

 Og jeg er også veldig "tatt" av filmen. Utrolig sterk film . Ikke bare delen om 22 juli men like mye den fortellingen vi fikk innblikk i med fire unge politikerungdommer. Imponerende at de vil og tør å stå frem i en slik film og på en slik måte. Hurra for dem ! Og det regnet og regnet....
Etter jobb dro jeg nesten rett på et møte . Fikk til og med middag ! Det er ikke vanlig på møter det . Møtet var i styret i Menighetsbladet. Og som alltid skulle vi ønske folk betalte bladet . Det er det nemlig ikke mange som gjør. Veldig synd når noen jobber så bra med det . Og folk vil jo ha det ! Men betale det .... nei det gjør de ikke.
På vei hjem igjen dro jeg oppom fjellet. Den første snøen la seg på toppen i dag . Brrrr.. det er tidlig men ikke uvanlig . Den første lille smaken av vinter. Men det heter seg at det skal falle snø tre ganger før den blir her.  Men nå skal jeg ha meg en kopp varm kakao og så er det senga og god natt .

Dagens bilde er av snøen og så er det bilde av to flotte modige ungdommer fra filmen og hun som står bak hele filmprosjektet . Flink og kjempehyggelig dame ! Veldig fint å få bli kjent med sånne folk .

Ingen kommentarer: