mandag, september 09, 2013

Mandag



Det er seint mandag kveld. Dagen har vært varm og fin men da jeg kjørte hjem fra jobb i dag  fikk jeg for første gang i høst følelsen av høst ! Det blåste litt og veien nedi Ligrenda hadde fått et lag med vissent løv i gule farger. Jeg dro tidlig på jobb i dag og det er så moro å se utviklinga på den nye veien over Bogstrandhøgde. Selv om en må sitte litt i lysregulert kø iblandt. Travel dag på jobb som vanlig og så bar det rett hjem. Og etter middag stakk vi til skogs alle mann og hunder. Vi fikk plukket et lite spann tyttebær og vi fikk tatt masse fine bilder av den nye veien og traseen fra "Åven ". Nå er det i hvert fall dokumentert. Gubben hadde brukt mye av dagen sammen med viltkonsulenten i Rollag og Nore og Uvdal. De snoka litt i skogen etter å ha sett ulvebildet vårt. Men noen stadfestelse vil de ikke gi nei., Selv om vi har bilde og det var et typisk kadaver like ved og en dame hadde meldt om ulveobservasjon i Killingdalen lørdag kveld. Så jeg lurer på hva som må til jeg . Hm.. kanskje de stadfester hvis reven ringer selv og sier at joda , han har vært her. he he 
Og så er det valgkveld i kveld da. Og nå får vi i hvert fall et regjeringsskifte . Så får vi se da , hvordan det går. Den nye statsministeren skal i hvert fall få slite med Frp. Så jeg lurer jeg om det varer så lenge. Vi tåler det vel.  Ingunn er på valgvake og det spørs nå om det kanskje heller er gravøl.
Men i morgen er allting glemt . I hvert fall vet jeg at jeg har anna å tenke på.
I dag legger jeg ut noen bilder av den nye traseen med vei. Synes det er viktig å dokumentere hvordan det ser ut før veien er på plass. 

Bogstrandhøgde

Grinderoe 

 Helle

Søre-helle

Grinderoe, Helle og Høljesplassen

Lofthus, Kjerre og Bogstrand


Trollhølen                                  


  

 Verjedalen

Ingen kommentarer: