onsdag, september 11, 2013

Onsdag

Den midterste dagen i uka er snart over og da er vi nesten inne i ei ny helg igjen. Disse ukene går så fort ! I dag starta dagen litt grå men i hvert fall på Norefjord ble det sol utpå dag og ganske så varmt.  På jobb var det halv plandag i dag og det innebærer alltid masse info . Og den biten går i hvert fall fort. Man skulle hatt mer tid !Etter jobb var det litt middag og så gikk vi ut på tur . Vi tok med oss alle bikkjene og gikk Nordmannslepa nedover . Der var det enormt med tyttebær ! Det var nesten så man trodde man var i tyttebærhimmelen gitt . Jeg hadde heldigvis putta to plastposer i lomma og de fylte jeg fort. I morra må jeg nedi der igjen. Men da uten tre utålmodige bikkjer. Men jeg har nesten ikke plass til mer da... Og så har jeg ikke flere glass. Tenkte å koke litt tyttebærgele. Tror det er godt til elgkjøtt og brun saus. Men Ingunn kommer med ny glassforsyning i morra !

Avisene  er i dag fulle av etter valget saker og ting. Og nå begynner vel rotteracet. Nå skal de fåsatt seg på prøve. Og det skal bli spennende å se hvor det ender. I Oslo har Frp foreslått at alle må betale en avgift for å bruke biblioteket. Jeg blir så sint når jeg leser sånt ! Biblioteket er den eneste sjansen norske unger har til å få lik tilgang til kunnskap. Her er alle like.  Så jeg håper at en dum liten Frp politiker aldri klarer å ødelegge det.
Gubben og ulven har havna i både Telemarksavis og Drammens Tidene i dag . Telefon har kima. Litt moro og . Men jeg håper det blir lenge til neste gang et sånt dyr dukker opp.

Dagene er litt for korte nå til at drivhuset har full effekt. Men det modnes stadig store tomater og vi skal vel klare å drive frem en agurk eler to til og. Må fyre hver natt men det går bra. Blir lang sesong i år.
Dagens bilder er fra kveldens lille bærtur.  Dina plukka blåbæra selv og kosa seg. Daisy prøvde seg på tyttebær og det var ikke fullt så godt.

Ingen kommentarer: