søndag, oktober 06, 2013

Søndag


Så er det søndag kveld igjen. Sist jeg skrev var det starten på en høstferie og nå er det jammen slutten. Uka har vært fin ihvertfall hva være angår. Regn en dag og litt vind men et flott høstferievær ! Mandag var svigermor, svigervenninna og jeg på kaffebesøk hos Ingunn. Kjempekoselig. Og så fikk jeg handlet inn til en skikkelig opprensk på kirkegårdene. Den opprensken starta jeg med på tirsdags morgen. Dro til fjells etter mose og furukvister. Ble så  bra så ! Resten av tirsdagen vasket jeg den store gangen. Tak og vegger og inni alle kriker og kroker. Onsdag starta jeg på kjøkkenet. Og kjøkkenvask er noe slitsomme greier. Hadde det enda ikke vært alle disse skapene ! Så da gikk både onsdagen og torsdagen. Men nå er jeg lykkelig over et skinnende rent kjøkken i det minste. Til og med juleskapet er vasket fra topp til tå og innholdet er kjørt i vaskemaskina og er klart til bruk om et par små måneder  ! Gubben fikk med seg noen dager jakt men så svikta formen og på fredag ble det konstatert lungebetennelse. Så da ble alle planer endret. Ikke ble det burtsdagsfeiring i Lien på fredag og ikke ble det bryllup i Oslo. Men , men nå går det gudskjelov bedre.
Lørdagen ble en innestrikkedag. Har fått laget noen burtsdagsgaver og kanskej en julegave og. Jeg liker godt å sitte å strikke for da tenker jeg så godt. Og tenking er litt nesten som meditasjon det. Sunt !
I dag har vi kokt komle for det pleier vi jo å ha en gang i høstferien. Og så har Luna og jeg vært på fjelltur. Hun er nemlig litt lei for å ikke få være med på jakt hele tiden. Og så er det masse deilige lemen å jakte på !Vi gikk opp på Høna , eller Nordmannskjørkja som det vel egentlig heter. Luna var med Ingar på jakt i går så da dro jeg til fjells alene . Da blåste det så fælt at på toppen (min private lille topp øverst litt sør for Killingdalen) at jeg faktisk ikke klarte å stå oppreist. Det var nesten litt nifst så jeg gikk ned igjen fort. I dag derimot var det flott i fjellet ! På vei opp på Høna klarte jeg å falle og slå meg skikkelig på en stein. Men jeg var jo nesten oppe så jeg gikk videre. Og det var nok lurt . Men på vei ned igjen traff jeg noen hyttefolk jeg stoppa og prata med og da stivna beinet helt og nå er det skikkelig vondt. Ja ja får håpe det blir bedre til jeg skal på jobb i morra. Dette blir nemlig ei travel uke som jeg ikke har plass til slikt som vonde bein nei.
Men nå er det altså søndag kveld og nå skal jeg se på Alt for Norge og Åndenes makt og så skal jeg kose meg med søndagskvelden så lenge jeg kan . Noen bilder har det jo  blitt denne uka også. Og her er de !

Ingen kommentarer: