mandag, oktober 21, 2013

Mandag

Så var vi i gang med ei ny uke. Mandag er alltid en litt sånn sein dag liksom. Jeg sov dårlig i natt og sånn er det bare iblandt. Begynner å bli en gammel dame tror jeg he he . Men, i hvert fall så var det slik at da jeg tusla på oppe ved 03.30 tiden så kom de første store snøfillene. Og da jeg sto opp klokka 06 , ja da var verden hvit.













 Så var det å suse ned Ligrenda på flunkende nye piggdekk. Vinteren er i gang !  På Norefjord var det derimot mer sånn klissvått høst med litt hvite flekker. Og så har det snødd litt hele dagen. Ligget rundt null grader og. Men mye mer snø her oppe enn nedi bygda.  Etter jobb dro jeg hjem for å lage middag men så var det to hundedamer som bestemte seg for å rømme og da ble det litt hundejakt i skogen før middag i stedet. Men de dukka nå opp igjen , blide og fornøyde.  Mens matmor var litt sur og oppgitt. Det skjønte de ikke noe av.


 Men det ble nå omsider middag . Etter middag dro vi på bygdeheimen . Der er det nå ganske fullt tror jeg . I hvert fall er det mange i tv-stua på kveldene nå.  Den lille damen ble strålende fornøyd over å se svigersønnen sin. Dattera er det visst ikke så farlig med.













Og nå er det kveld. Gubbens tv-kveld egentlig. Jeg kjenner at jeg blir ikke sein før jeg finner senga i kveld. Trøtt som ei strømpe vil jeg vel si.
I går ble det faktisk en tur til fjells. Vi lagde vaffelrøre og så fikk vi Ingar til å tenne opp i bålpanna på hytta. Vafler stekt i gammeldags vaffeljern på bål smaker veldig godt.  Siden gikk jeg og to av bikkjene helt hjem til Lien.











Det var egentlig et tureksperiment. Det var første gang bikkjene gikk i tvillingkobbel. Og det gikk kjempefint ! De er så snille og flinke att.  På vei hjemover så jeg at isen hadde lat seg på Igletjønn og is i bekker og elver. Vinteren er nok snart på plass ja.

Men nå får jeg slutte. Nå er det i hvert fall dokumentert at første snøen i 2013 kom den 21 oktober !
Noen bilder har jeg da tatt i dag og .

Ingen kommentarer: