søndag, oktober 20, 2013

Søndag

Det er søndag formiddag. Vi er allerede over halvveis i oktober . Det har vært en veldig travel tid og jeg har slett ikke hatt rom for å skrive noe som helst. Men nå håper jeg at det verste er gjort for i høst. Jeg tror ikke jeg skal prøve å få med alt som har skjedd siden jeg skrev sist men får ta med litt av det jeg husker. Været har vært ganske så flott . Vi har hatt en fin høst. For 14 dager siden var jeg på en fjelltur og da kunne vi nesten gått i t-skjorte. På jobben har det vært masse travle oppgaver, kurs, og arrangementer. Men nå roer det seg vel litt ned. Det er jakttid men elgen i skogen har vært ganske så fraværende. Det er mulig den står lenger opp mot fjellet når det er så fint vær. Det har ihvertfall ikke blitt stor med elgkjøtt i frysern . Men men ikke noe å gjøre ved det. Så får vi spise andre ting i stedet.




Men den siste uka har jeg vært opptatt med Global dignity day som jeg arrangerte på onsdag og på torsdag var jeg i Drammen på ungdomsbokgildet. Det har vært lange dager og ikke så mye pusterom. Men alt har jo bare vært moro selv om det er travelt. De siste to ukene har vi også ommøbler litt i stua . Det ble kjempebra. Jeg har fått vasket stua, kjøkkenet, ganger og kontor. Det er veldig deilig å ha gjort for det er uhyggelig lenge siden sist. Og litt forandring er alltid sunt . Selv om gubben egentlig ikke liker forandringer i det hele tatt. he he  Ingunn har vært hjemme og hjulpet til masse. Selv om hun snakker om arbeidsleir så tror jeg hun liker det litt og. Det ble ihvertfall bra. Sist søndag fikk vi oss alle en tur til Høna. Bikkjer og fol i strålende flott høstvær. Det er slike dager jeg liker veldig godt !


I går ble vi også ferdig med alt so m skal gjøres ute før snøen kommer. Og snøen er ikke langt unna. Rett rundt hjørnet vil jeg vel si. Det meldes snø i kveld. Det blir litt spennende for i år har vi valgt å bare pakke drivhuset inn i en stor pressenning. Da kan jeg kanskje få begynt å bruke drivhuset tidligere på våren. Hvis det ikke knekker sammen av snø eller rett og slett blåser bort. Ikke godt å si. Men vi tar sjansen.


I dag håper jeg at jeg får meg en tur til fjells og får gått litt. Men foreløpig er det kaffe og fyr på peisen. Gubben og bikkja er ute på litt jakt. Ja det vil si bikkja er med Inger og gubben driver ,med litt sånn sitte i bilen og følge med jakt. Jeg har de to andre bikkjene her hjemme.
 Jeg har tatt opp en stor pakke med elgkjøtt fra i fjor som egentlig skal males til kjøttdeig. Men jeg har tenkt å skjære det i småbiter pog så skal det tørkes i en uke før det pakes til hundegodis !. Det er snadder. Så slik skal min søndag gå. Ja og så er det jo innsamlingsaksjon i dag . Årets TV-aksjon. Og i år går det til en kjempeviktig sak. Nemlig demensforskning. Det er skummelt mange som rammes av denne dumme sykdommen. Så jeg håper det kommer noen på døra og tigger etter penger. Det skal de nemlig få !
Ellers så er jeg litt inne i strikkedilla akkurat nå. Har skaffet meg bøker med gamle mønster og koser meg i hver ledig stund med strikketøyet. Foreløpig har det blitt noen pulsvarmere og en lang rundpute til den nye stolen min. Neste prosjekt er grytekluter til Ingunn.


Men nå er jeg nok ikke kommet helt i skrivemodus for jeg tror jeg avslutter her. Legger ved noen stuebilder og litt anna. Er veldig fornøyd med stua nå og bare vi får byttet til vintergardiner også så blir det topp. Men det er litt tidlig ennå synes jeg .

Ingen kommentarer: