søndag, oktober 27, 2013

Søndag

Så er nok en helg snart over. Det er søndag ettermiddag. Ute regner det så det spruter og det gjør at man med god samvittighet kan bruke resten av dagen på TV og strikking. Men fyr i peisen i tillegg blir det slett ingen dårlig kveld heller. Akkurat nå er det nye grytekluter til eget bruk som blir strikket.









Uka har gått som en røyk og det synes jeg det gjør stadig vekk. Snøen som ble så behørig dokumentert på mandag den forsvant innen onsdag . Da kom mildvær og sol og vips så var den borte. Og det sies jo at den skal legge seg ned tre ganger før den blir.  Resten av uka ble både varm og fin.  Onsdag var det møte på kvelden og da var det litt slitsomt å komme seg opp og igang på torsdag. Det merkes at dagene er kortere ja.
Men så kom nå helga da og da punkterer man litt . Og godt er det . Fredag ble det bare en liten rusletur med bikkjene før kvelden ble tilbragt forran tv. Jeg fikk faktisk for en gang skyld med meg mye av Skavlan. Og det var ene og alene for å se på Malala. Den flotte unge jenta fra Pakistan som ble skutt i hodet av talibam. Bare fordi hun mener at alle jenter skal få en utdanning. For et mot og for en jente ! Jeg håper vi får flere som henne i verden jeg .


Lørdagen starta vi emd en tur til Røderg. Vi skulle nemlig i burtsdag på kvelden og da må man ha med gave det er klart. Men før det rakk gubben et par timer jakt og jeg rakk en tur til fjells med de to minibikkjene. På fjellet var det faktisk kaldt og det blåste fælt. Jeg klarte å rote meg borti ei myr og ble klissvåt men det ble nå en tur. Det trengtes for det ble liksom ikke bare ett kakestykke .... mmm
I dag har jeg vært i kirken på Sprell levende messe. Så på formiddagen dro gubben og Luna på jakt mens jeg lagde muffins. Sprell levende er alltid moro og vi har jo en prest som finner på mye moro. I dag manglet de en til å spille gris så i dag har jeg vært kirkegris. Så har man opplevd det og.
Gubben og laget hans klarte å skyte elg i dag så nå på ettermiddagen tok jeg med meg Daisy og gikk til Svendsrud . Og nå er det kveld.


Ei ny uke er nesten i startgropa. Litt blanke ark for denne uka men alltids nok å gjøre. Jeg har ikke tatt så mye bilder i det siste for det har det liksom ikke vært tid til. Men noe har det blitt . Jeg prøver å ta noen bilder i blandt når jeg kjører over Bogstrandhøgde. Det er jammen mye fjell som skal sprenges der. Dette blir spennende !
Så jeg legger ut noen bilder , litt av hvert.

Ingen kommentarer: