torsdag, november 21, 2013

Torsdag

Tidlig torsdag morgen. Ute er det minus 14 grader og det er ikke snø i det hele tatt. Så det sier seg selv at det er gråkaldt . Men , så er det også ganske lettvindt når vi slipper snøen da. Ja, det vil si, jeg har en bil som ikke starter og det er ikke lettvindt. Det er bare fryktelig irriterende !! Nå har i grunnen den bilen vært ustabil i kaldt vær hele tiden. Så nå begynner fillebilen å bli dyr ! Vi har bytta og kjøpt så mye nytt på den at fysj !! I kveld får jeg få frem igjen gamle bilen etter far og så får jeg bare kjøre den. Aller helst skulle jeg ha bytta bort hele golfdritten men gubben skal nå ha den i orden igjen.
Tirsdag var det jobb som vanlig og på kvelden var vi en tur nede på bygdeheimen. Den lille damen har det bare bra. Vi hadde med et bilde som vi hengte opp . Det var forlovelsesbilde av hennes foreldre. Et nydelig par . Og nå er det greit for mor at det er gamle bilder på veggene. De nye som kommer opp husker hun ikke hvem er . Og det kan gjøre henne ganske frustrert. Jeg tenker vel som så at hvis vi hadde oppdaget bilder på våre vegger av folk vi ikke kjente så hadde vi lurt ja... Men det er vel ikke så lett for alle rundt å forstå for vi vil jo så gjerne at hun skal huske alle sammen. Vi hadde også med oss bankkortet hennes for i går skulle hun på shopping med eldstedattera. Hver vår og høst er det klessalg på heimen. Og det er et bra opplegg. Så nå har damen fått seg både adventsgenser og juleskjorte.



 I går starta den dumme bilen min ikke i det hele tatt så da ble det sånn stress . Gubben måtte kjøre meg til jobb og hjem igjen måtte jeg haike. Den forbaska møkkabilen henger i en tynn tråd nå. Tirsdag kveld kokte jeg masse poteter for jeg hadde en plan. Jeg skulle nemlig bake potetlomper . Og det gjorde jeg i går kveld. Jeg hadde funnet en oppskrift som var veldig bra og det ble fine lomper faktisk. Hemmeligheten er visst å putte noen skjeer med fløte og i tillegg så leste jeg et sted at man slulle la deigen elte i kjøkkenmaskin minst 10 minutter. Det funka det . Den deigen ble lett å jobbe med.  Så det er mulig jeg gjør det igjen. Da jeg var liten stekte mor potetlomper på platene på ovnen. De smakte kjempegodt med smør og sukker på. Og så lukta det så godt i kjøkkenet.
I kveld kommer minstebarnet hjem og nå er hun klar for bakstehelg med tante. Jeg er så imponert av dem begge to ! Og jeg vet de koser seg fælt.







 Stikkeprosjektet mitt går videre. Ble ferdig med vinflaskevarmer nummer to på tirsdag. Og nå er jeg igang med nok et par grytekluter. Det gleder meg stort at de har fått masse fint garn på butikken i Veggli . Nå kan vi slippe å dra til byen for å kjøpe garn. Sånt liker jeg .
Men nå må jeg slutte og komme meg avgårde. Bilen starter ikke i dag heller så jeg må haike igjen. I kveld skal jeg hente gamlebilen til far . Den går som ei klokke den .

Ingen kommentarer: