onsdag, desember 11, 2013

Onsdag

Da var vi midt i uka alt. Her går det unna !! I dag var det 3 varmegrader her i Lien mens nede i bygda var det 11 kalde. Merkelige greier men slett ikke uvanlig.  Så får vi se da hvordan dagen blir.
Mandag var det jobb som vanlig og rett etter jobb dro jeg innom bygdeheimen. Der er det adventspynta og fint. Jeg hadde med julekort som jeg har fått laget med bilde av mor og dette ble grundig studert. Fruen var veldig fornøyd med seg selv. Resten av mandagen ble brukt til smultringbakst. En skikkelig haug ble det . Og smultringer bare MÅ man ha når det er jul !
Tirsdag morgen skulle jeg dra til Drammen på fagforum dag . Drammen vgs  biblioteket var møtested. Jeg dro nedover inn i en dag som så ut til å bli vidunderlig vakker ! Hjemme var det jo klart og sola malte himmelen rød når jeg nærma meg Kongsberg. Men, hvor lenge var Adam i paradis ? Når jeg kom på basrudåsen var det akkurat som å kjøre inn i en vegg av grå tåkegraut ! Makan til tungt og trist vær. Og slik var det da resten av dagen. Jeg var lykkelig over å forlate Drammen utpå ettermiddagen og når jeg kom til Kongsberg igjen kom jeg over tåkehavet og møtte sola i tretoppene.  Litt shopping ble det også før jeg dro innom Ingunn på vei hjem. Det ble kveld før jeg var i Veggli igjen. Da var mildværet allerede kommet og mens det var 7 kalde i Veggli var det 1 varm hjemme.
Guben hadde hørt nytt om den dumme dumme golfen min. De mener det er en liten hjerne som er skyld i hele greia. Med andre ord er bilen visstnok litt hjernedød !? I motsetning til oss med kjøtt og blod har denne bilhjernen mulighet til å bli bytta ut. Men for en pris !!!! Nå har snart den dumme bilen kosta like mye i reparasjoner som innkjøp. Århundrets dummeste bilkjøp ! Så, resten av kvelden var jeg ganske sur egentlig. I kveld skal vi ha juleavslutning med menighetsrådene og resten av tirsdagskvelden brukte jeg til å lage klar mat og bake kake. Godt å bruke energi på noe når en er forbanna.  I går var det også fredsprisutdeling og det har egentlig gått meg litt hus forbi i år. Men det er sikkert fortjent altså. Hele verdens ledere var også samlet i sør-Afrika i går for  da var det en slags begravelse for Nelson Mandela. Man kan vel si at den mannen var og er en legende. Media derimot var visst mest opptatt av at disse statslederne tok bilder og sånn. Hallo !!!! Hvor ofte får man vært med på noe sånt da ! Skjønner dem godt jeg .
Når man er på nett og da kanskje mest på Facebook så oppdager en at folk et opptatt av mye rart. Og aller helst så burde man ikke kommentere noe som helst. Men jeg sukker nok litt over at det plutselig har blitt så fælt å se på Linus i svingen. Plutselig er det visst helt horribelt at noen bruker ordet drittunge. Handa i været alle de som aldri har kalt egne , eller andres unger for drittunger en eller annen gang. Noe får vi da vel tåle . Og så blir jeg litt lei meg når jeg leser om at skoler og barnehager avlyser julefeiring og markeringer for å være mest mulig inkluderende. Dert er jo så feil som det går an ! Vi snakker vel egentlig ikke om religion en gang . Vi snakker om en kulturarv.  Det kan virke som om vi er så redde for å såre noen at vi ender opp med å såre oss selv. Veldig trist synes jeg .
Men, nå får jeg komme meg ut i dagen. Sola skal visst komme i dag og da får en bare nyte det .

Ingen kommentarer: