torsdag, desember 12, 2013

Torsdag

Det er tidlig torsdag morgen. Ute er det en bitte liten kuldegrad. Akkurat nok til at man må bruke noe irriterende tid på å skrape is av bilen. Ja ja sånn er det bare. Det var en liten voff som måtte ut å tømme tanken sånn ved sekstiden så det ble tidlig morgen her i huset. Ihvertfall for den som ikke går å legger seg igjen. Liten vits i det når en snart skal på jobb likevel. Sove får en gjøre når en blir gammel.

I går var en ganske så vanlig dag på jobb egentlig. Nok å gjøre og som alltid var jeg egentlig sliten når dagen var over. Å være potet er veldig morsomt men ihvertfall noen ganger også ganske slitsomt. Da jeg kom hjem var det bare å brette opp ermene og gjøre seg klar for årets julesamling i prestegården. Og det ble en kjempekoselig kveld det . Mye sang og musikk og myyyyye god mat. Alle stiller med litt hver og ingen går hjem sulten ihvertfall. Det ble det lekreste koldtbord ! Og som jeg har sagt før så har den gamle presteboligen blitt så fin ! Hjemmekoselig og lun. Vi sang så mange julesanger at til og med jeg kom i litt julestemning til slutt. Nå begynner jeg nemlig å innse at jeg slett ikke har så god tid som jeg har trodd. Jula kommer virkelig snart !



Jeg tror kanskje denne helga blir litt travel. Men det er jo noe av sjarmen det og. Før vi dro utover fikk vi ihvertfall med oss Linus i Svingen. Det er så koselig adventskalenderprogram. Så totalt blottet for pedagogiske regler og så herlig rett ut som det er . Og jeg må nesten le når jeg ser på nettet hvordan det blir diskutert sønder og sammen . Kan man ikke bare enten slå av eller fryde seg litt over hele greia.
Bilen min står nå på Kongsberg og venter på den dyre lille dingsen. Ikke noe å gjøre med det . Og for meg kunne den bare stått hadde det ikke vært for at den faktisk koster penger der og.  Vet ikke helt hvordan dette går jeg .
Men dette var alt jeg fikk krota ned i dag . Det får da være måte på hvor mye en skal kunne klare før sju på en torsdag. Huff, torsdag alt ja....  I kveld skal jeg ihvertfall sette øl ! Ja, og det var sant, jeg er ikke den nordmannen som vant 115 millioner. Sukk , men det kunne gjerne vært meg.....

Ingen kommentarer: