søndag, desember 08, 2013

Søndag

Så var det jammen søndag kveld alt. Jeg skjønner ikke hvor disse helgene blir av jeg. Men sånn er det visst bare. Ute er det 8 kalde grader og i natt og i dag har det kommet ca 8 cm snø. Så det er ganske så perfekt vintervær. Så lenge det varer da.. Men et lite resyme av de siste dager. Fredag var jobbdag . Gubben min brukte dagen på å dra til Kongsberg og hente bilen min. Nå skulle bilen til fjells og testes i kuldegrader. jadda.. Fredag kveld roa vi helt ned og bare sløva forran TVn. Lørdag morgen var det noen kuldegrader og bilen starta ikke. Veldig morsomt .Jeg kjenner at den bilen begynner å tære på humøret nå ja. Vel det var jo ikke noe å gjøre med det. Så gubben og jeg vi dro til Rødberg for å handle i stedet vi. Vi fikk kjøpt ny lampe til kjøkkenet og det har vi snakka om i årevis så det var på tide. Og nå var det faktisk også nødvendig for nå lyste ikke den gamle lenger. Vi fikk jammen også ordnet en julegave eller tre så det lagar seg vel i år også. Sola er lav på denne tiden av året og selv om vi er glad for å se den så er det vondt å kjøre bil. Men man bør ikke klage over sånt.



 Hjemme igjen var det tid for litt mat før vi tok oss en tur nedi bygda og gikk runden med bikkjene. Det likte nesa mi dårlig og resten av kvelden ble ikke så god. Det var en skikkelig sur trekk og det ble litt kaldt . Tror vel jeg må komme meg til en av heksedoktorene denne uka. De basilukskene som sitter i nesegrevet mitt lever i beste velgående ! Det nærmeste jeg kom julebakst i går var at jeg rota igjennom oppskriftene mine og bestemte meg for hva jeg skal prøve å få til. Lørdagskvelden ble ikke så stille og rolig som vi tenkte for gubben måtte opp og bytte en bomarm som noen hadde kjørt i stykker. Sånn er det å ha en sånn jobb .
I dag våkna vi opp til kuldegrader og snøvær. Egentlig veldig koselig ! Ja hadde det ikke vært for den dumme nesa da..  Da vi spiste frokost var det et yrende liv på fugleforingsplassen. Og så mye dompapper ! Det var god underholdning til frokost det . Årets første kakeboks ble fylt med krumkaker og så var jeg igang .  Blir nok jul i år og ja. Noen flere gaver ble bestilt på nett også. Men så var det den bilen da... Etter noen timer med motorvarmer starta den men vi kjørte den ned igjen til verkstedet på Kongsberg. Etter veien var det glatt og gubben trodde nesten jeg hadde parkert oppi dalen et sted. Men det var bare jeg som kjørte smått ! Det ble ikke noe besøk hos folket i Kongsberg for de var ikke hjemme. Ingunn satt i Oslo og leste til eksamen i morra. Stakkars jente... Nå er det kveld og jeg er igang med den første porsjonen med SaraBernard. Det er godt det !! Så det blir nok en porsjon eller to til. Jeg har også laget smultri ngdeig som skal stekes i morra. Kjekt med søndagsåpne matbutikker så en kan få handla ingredienser en ikke har i skap og skuffer.
Så sånn har altså helga gått. Noen bilder har det blitt og - jammen har det det .

Ingen kommentarer: