torsdag, desember 05, 2013

Torsdag

Det er tidlig torsdag morgen. Ute er det noen små kalde grader og det blåser. Det har kommet et lite snøfar og når vinden leker så blåser snøen i en fokk. Men, det er i det minste litt mer julestemning enn uten snø. Jeg sitter mutt alene og fyrer. Gubben og fanklubben sover ennå men jeg skal dra på jobb snart. Det er også alt jeg har brukt de siste dagene til. Jobbe. Tirsdag kveld tenkte jeg meg ned til den lille damen etter middag. Men da jeg kom ned til heimen så jeg at i annen etasje var det fest. Julebord. Ikke engang på sine gamle dager slipper de unna. he he I går starta dagen med sol . Gubben han dro nedover for å hente bilen min. Buss til byen går fint det. Heldigvis hadde det vært kuldegrader på natta så bilen starta ikke den. Ikke at det er bra altså , men bra det skjedde mens bilen sto der. Tenk hvis han hadde kjørt den hjem i sol og så hadde den ikke starta i dag igjen. Nå er jeg skikkelig lei den bilen altså. Og nå i dette været kunne jeg virkelig trengt den. Ja ja .. gubben dro hjem igjen i buss ja. Nå får de lete til de finner feilen på bilen.  Akkurat før arbeidsdagen i går var slutt så ble det en værendring. Og da jeg dro kom det et skikkelig snø-el og masse vind. Gubben stengte vegen over fjellet i går. Det var tiden nå med dårlig vær i vente . Og det er jo tross alt vinter nå. Snøkanonene i alpinanlegget skal vel igang snart og da er det ikke bilvei men skibakke lenger. Flott med ting som kan ha flere funksjoner. Men selv om vegen blir stengt med kjetting og bom så var det faktisk en dansk trailer som brøyt seg igjennom i går kveld. Makan !! Han hadde ihvertfall flaks at det gikk bra.


Jeg fikk meg en tur på heimen i går i stedet. Det er så koselig å komme dit før jul. Pynta og lunt og fint er det. Og som mor sier ; vi har det så godt her .
I dag er det fødselsdagen til en liten jente som fyller ett år. Vi har ikke sett henne på altfor lenge men jeg tenker det skal feires jeg . Synd det er litt for langt unna til en kjapp kaffekopp.
Juleforberedelser har det blitt dårlig med ennå. Men jeg har en plan om at jeg så smått må sette igang i helga. Blir nok jul i år og.
Ute i verden finner denne  nye regjeringen på mye rart. Snøscooterkjøringen de lover er jeg skeptisk til. Jeg han mange spørsmål jeg vil ha svar på før jeg synes det er greit. Men jeg får vel bare tie stille. Det virker som om det er omtrent som å stikke handa i et vepsebol hvis en snakker kritisk til sånt i denne kommunen. Mye scooterfolk her.  Skoleelevene er heller ikke flinke nok. Ikke skyld på elevene sier en ekspert. Hva kan de gjøre sier en annen. Vel, for meg koker det ned til to ting. De kan sitte stille og de kan lytte. En god start for å lære det tror jeg.
Nei nå får jeg slutte av og komme meg avgårde. Den gamle bilen til far går som ei klokke den men er vel ikke verdens beste snøbil. Går nok bra..  Bildene i dag viser at det er julestemning både hjemme og på jobb nå. Håper bare ikke vinden blåser vekk alt i løpet av dagen.

Ingen kommentarer: