fredag, januar 17, 2014

Fredag

Da var det fredag og snart er det helg. Ute er det rundt 7 kalde og det snør kraftig. Det har det gjort i hele natt og vi våkna opp til en veranda som er helt borte i snø. Snøen er veldig lett og kald så den fyker avsted bare en puster på den . Men den må nå en gang flyttes på likevel. Selv om dette er vinter og tusen ganger bedre enn is og varmegrader , ja så er det liksom litt brysomt. I går snødde det også. Da jeg dro på jobb var det skikkelig ekkelt å møte biler for plutselig så jeg ingenting. Jeg var jo som vanlig på jobb og gubben min han var hjemme hos pelsdottene. Snøen som kom var ganske glatt selv om det var kaldt så på hjemvei fikk jeg meg en sladd og det er ikke noe moro. På kvelden var vi på menighetsrådsmøte i Rollag . Gubben brøyta før vi dro men likevel var det masse snø da vi kom hjem igjen. Godt med bil som drar på alle fire hjul da ja.



På møtet tok vi blandt annet for oss valget av ny biskop. Vi i menighetene skal liksom være med å stemme frem det . men i realiteten er jeg usikker på om det mest er et spill for galleriet. Jeg synes også det er en merlelig ordning at ikke alle kandidatene er klare til samme tid. Nå har vestfold fått inne en kandidat etter de andre. Hun får etter mine begreper urettferdig mye oppmerksomhet. Og i tillegg er det en dame med skummelt konservative holdninger som vi slett ikke vil ha. Men får vi påvirket det ? tja... Vi gjør så godt vi kan ihvertfall. 23 mars skal vi markere grunnlovjubileet . Da blir det messe med biskop og stor stas og etterpå blir det fest med en kjent personlighet  som foredragsholder. Mer om dette kommer i menighetsbladet i mars. Uansett krever det planlegging og mannskap. Men vi klarer nok det !



Dina stakkars ble helt borte i snøen i går kveld hun. Ikke greit å ha så korte bein når snøen er så stor !
I dag tidlig måtte jeg måke for henne slik at hun hadde et sted å tisse.
Gubben drar til Kongsberg i dag for å få inn ny frontrute i Rexton. Det tror jeg er på tide for da vi kjørte i går kveld smalt det i ruta hele tiden . Det var nesten nifst og jeg var selvfølgelig livredd at hele ruta datt i fanget på oss. Ifølge gubben kan ikke det skje men det stolte jeg jo ikke på. he he
Og nå er det da altså helg. I Lien er det ingen store planer denne helga men det er vel et ønske om å være litt utomhus. Og da kanskje med litt andre ting enn å bare måke snø.. Og jeg skal ihvertfall strikke litt . Og så er det sikkert noe sport som skal sjekkes ut . Og god mat som skal spises.  Uansett blir det godt med helg !

Ingen kommentarer: