lørdag, mars 01, 2014

Lørdag

Det er lørdag første mars. Året 2014 første vårdag . Hm.. det er ikke noen sprengvår ute ennå nei. Heller litt tvert imot kanskje . Men her får jeg vel ta de siste dagers hendelser i kronologisk rekkefølge. Tirsdag var en dag med sørpe, skyer, tåke og snøregnsludd. Jeg dro på jobb ! Like greit det egentlig. Og på jobb fikk jeg gjort det meste av det jeg skulle pluss litt til . Var jo stille og rolig uten en eneste liten lærer eller stor elev ! Etter jobb var jeg innom den lille damen på heimen. Akkurat slik jeg har vært nesten hver dag de siste ukene. På kvelden sneik det seg inn en liten sår hals og jeg ante en gryende forkjølelse. Forbasket og ! Men jeg kom meg nå igjennom natta og sto sånn noenlunde på beina uten at forkjølelsen vant på onsdag morgen. Gubben hadde sykehustime den dagen og jeg hadde fri . Så vi susa nå nedover til den store byen på morningen. Bikkjene fikk sjarmert seg til å bli med. Ingen sak å ha dem med heller forresten for de er så snille så. Jeg tror de kan sitte i bilen hele dagen bare de får være med mor og far ! I byen kosa vi oss med kafebesøk og litt shopping. Jeg fikk kjøpt små søte guttebabyplagg. Stas ! Egentlig er det vel bare bra at det er søstera mi og ikke jeg som er blitt bestemor. Jeg kunne godt kommet til å tømme lommeboka ganske fort for det er jo så mye søtt, kult, tøft og fint til disse små. Men nå har vi ihvertfall pakker som skal leveres til to små karer snart. Vi møtte Ingunn og så og det ble en fin bytur egentlig. Det er visst Kongsbergmarken nå men det gadd  vi ikke. Har ikke vært på det siden ungene var små og avner det heller ikke. Mye trøs trur eg. På vei hjem spiste vi middag på Lampeland. Godt med slike kosedager iblandt  Vi dro også innom den lille damen på heimen . Måtte jo vise hva de søte små skal få av oldemor. Damen var fornøyd !
Torsdag kom men tåke, snø, regn og rett og slett møkkavær. Så jeg dro nå på jobb igjen jeg da. Nok å gjøre . Utpå ettermiddagen leverte vi rexton på verksted på Rødberg. Service er viktig . Kvelden ble forbigått i ro. Mest på sofaen og forran peisen . Forkjølelsen prøvde seg den kvelden og men vant den ?



Fredag morgen våknet jeg med kink i nakken. Jeg tror søren meg den forbaska forkjølelsen tenkte at , javel , kan jeg ikke invadere hals og nese får jeg feste meg et annet sted. Men så går man seg til. Siden mandagens kafeavtale gikk skeis på grunn av is , ble det en fredagsavtale i stedet. Det er ikke ofte jeg gjør sånt så det var veldig koselig. Så var det henting av bil før vi dro til Toen for ukas kulinariske høydepunkt ! Klotsuppe hos bestemor. Det er ubeskrivelig godt ! Og så spiser man vel mer enn man har godt av men søren heller , det er verdt det !
På kvelden gikk jeg tur inn til bommen med Luna. Vi var begge utstyrt med refleks i både den ene og den andre formen. Men det var skummelt. Det er så høye brøytekanter og folk kjører så fort. Blir nok ikke noen tur innover her mer før snøen har minka litt.
I dag har jeg burtsdag . Jeg er faktisk 53 år i dag , tenk det ! Så denne dagen har vært fylt med masse hyggelige saker og ting. Og mye vær. Snø i dag og . Milde grader men snø. Først frokost med gubben . Så var det handling før vi dro innom til damen på heimen. Hun husket slett ikke at datteren kom med våren. Sånn er det bare. Men blid og fornøyd var hun likevel. Vel hjemme igjen var det bare å brette opp ermene og finne frem bakesaker. Og innen klokka var tre var det boller og vafler og sjokoladekake på plass. Innimellom slaga hadde telefonen ringt og meldinger plinga og PCn dura. Masse hilsner. Du verden så mye oppmerksomhet.
 Og det er jo litt rart med hele burtsdagsgreia.  Jo eldre jeg blir jo mer stas er det med andres burtsdager . Ens egen vil en helst slippe. Men så kommer nå dagen og da er det jo stas å bli husket på likevel. Det er kanskje en av de dagene i året hvor savnet etter mor og far er størst. Har kanskje noe med ønsket om en barnslig gledesfølelse å gjøre. Og det er jeg vel strengt tatt for gammel til i en alder av 53. he he



I dag er det forresten 45 år siden min mormor og morfar døde. De døde på min 8 års dag og vi fikk beskjed midt i mitt barneselskap. Hvilket jeg kan husket jeg syntes var skikkelig dårlig gjort.  Rart hva som er viktig når man er liten.
Koselig besøk kom det her og kjempefine gaver fikk jeg . Blir nesten rørt jeg .
Og nå er det kveld. Vi sløver forran TVn med "Hver gang vi møtes" . Øl i glasset og magan full av kake og pizza. Sukk.. straffa for min del kommer nok til natta når jeg ligger der og ikke får sove.
Men det er det verdt. Så takk til all my friends ! Eg har hatt en god burtsdag .

Ingen kommentarer: