mandag, april 28, 2014

Mandag

Det er tidlig mandag morgen. Jeg sitter klar for jobb og skal bare skynde meg og blogge litt sånn før jeg suser avgårde. Ute er det sol og fuglekvitter så det knapt er ørens lyd å få ! Det er travle tider å være småfugl nå ja.  Det har  vært en fantastisk flott vårhelg . Varmt og sol og vi har vel egentlig bokstavlig talt sett at snøen har smelta ! Helt deilig. Nå er det spådd kaldere og gråvær denne uka men i dag ser det ihvertfall ikke ut til å bli .Men jeg får ta en liten oppramsing her .
Torsdag var jeg i Drammen hele dagen. Jeg hadde en sånn fagforeningsdag . Jeg er nemlig plasstillitsvalgt og det er litt skummelt nåm man ikke kan en døyt om det man driver med. Hele denne dagen var viet arbeidsmiljøloven. Kjempeinteresant ! Det var faktisk slik at da dagen var over så tenkte jeg , søren og, er det slutt alt ? Jeg lærte virkelig masse og vi hadde en veldig flink kursleder også. Han var fylkespolitiker og gammel LO mann og han het Børre Pettersen. Han var en slik engasjert "Torbjørn Berntsen"type og fantastisk morsom å høre på.  Det ble en liten stopp på et kjøpesenter på vei hjem så det var kveld før jeg var hjemme den dagen. I Drammen var det vår for alle penga men kaldt den dagen.


Fredag var det jobb som vanlig. Etter jobb var Ingunn og Daisy kommet hjem og kvelden gikk som den pleier. Vi kosa oss med god mat og vin faktisk. Ute var været topp ! Lørdag kom med strålende sol og vår ! Vi fikk unna litt her hjemme med husarbeid og bilarbeid. Våren er liksom biltid det . Ingunn har en litt gammel bil som trenger litt assistanse iblandt. Godt å ha far til sånt . Vi var også en tur på kaffebesøk på andre siden og det er nå alltid koselig det . Bikkjene fikk lekt litt og brukt seg. Utpå dag fant jeg fram sykkelen og fikk tatt årets første sykkeltur ut til Rollag kirke. Plukka litt hvitveis og satte på fars grav . En kjempe fin sykkeltur ! Og selv om kroppen er litt større enn i fjor vår så er jammen kondisen ikke så langt unna ihvertfall.  På vei oppover igjen holdt jeg på å sykle over en hoggorm som lå på asfalten og sola seg. Det var jammen bare så vidt ja ! Men det var i en nedoverbakke så jeg rakk ikke stoppe å ta noe bilde heller.




Søndag starta med god utefrokost på verandaen. V er veldig fornøyd med det nye taket som kom i fjor. Tror det gjør verandaen mer brukelig . Nå kommer det snart en le-vegg også og det vil hjelpe veldig . Utpå formiddagen bestemte vi oss for å gyve løs på den gamle hundegården. Luna har aldri brukt den og den var ganske stygg der den sto. Nå ville vi ha den vekk. Men den hadde grodd så in at den var litt av en jobb ! Vi fikk ned halvparten ihvertfall og resten skal vi klare også. Jeg måtte avbryte litt tidlig for da presterte jeg å gjøre et forsøk på piercing av min egen nese . Jeg klarte rett å slett å kjøre en ståltråd opp i nesa så blodspruten sto ! Og der satt den fast gitt ! Det var noen infernalskt vondt og gubben fikk nå røska den løs mens jeg sto der og hylte. så nå har jeg en bitte litt stor og veldig øm nese. Men det kunne gått mye verre , det vet jeg .



Så resten av dagen ble i grunnen tilbragt i ro i sola for hodet var ikke modent for noen trimtur med den nesa der. I dag er den veldig stiv og så får jeg bare håpe det ikke setter seg noe dritt der . Men nå må jeg slutte av og komme meg på jobb. Slenger ut noen bilder i hurten sturten og ønsker alle en strålende dag .

Ingen kommentarer: