torsdag, mai 29, 2014

Torsdag

Det er torsdag kveld. Dagen er nesten over men ute er det en varm god sommerkveld . så det vil nok ikke bli mørkt og natt på en stund ennå. Det er ei deilig tid. Gubben min stakkars han nyter ikke akkurat sommervarmen. Han er tett som ei potte og skikkelig forkjøla. Men legen sier det må bare gå sin gang.  Håper det kommer seg snart for det er slitsomt å gå slik i varmen.
Tirsdag kveld var vi på MR og FR møte. Det var ikke mange som møtte opp. Det er litt trist at det har blitt slik men ikke stort å gjøre ved. Uansett fikk vi et godt møte og en god diskusjon rundt gravferdshøringen vi skal ta stilling til.  Jeg tror ikke folk tenker over at det er noe som heter gravferdsordning jeg. Og det er jo heller ikke så rart. Men så plutselig står man der en dag og må bestemme noe midt oppe i en stor sorg eller et sjokk. Og da er det masse rare ting som med ett blir megaviktige . Og så er kanskje ikke ting slik man tror og vil. Uansett skal vi nok nå få oppleve at det blir endringer her også. Viktig å følge med ! Det ble seint og ingen trimtur denne kvelden.

Onsdag morgen var det opp og hopp og av sted til jobb. Som vanlig. Det er eksamenstid og mye nerver i gangene . Dagen var varm og fin og da er det ikke bare moro å jobbe inne. Men dagen gikk fort når man har mye å gjøre. Da jeg kom hjem hadde gubben vært hos lege og vi fyra opp i bålpanna og grilla oss middag. Det var en varm og god kveld. Jeg gikk kjørkjebygde med Luna og mer ble vel ikke gjort den kvelden.





I dag våkna vi opp til blå blå himmel. Men da jeg tenkte meg ut på verandaen for å spise frokost så jeg at alt der ute var gult. Hele verandaen og alt på den var dekket med et tykt lag pollen. Er det noe rart vi blir tette i pappen ! Istedenfor frokost ble det en times vask og spyling. Det ble bra men jeg skal vedde på at det er like ille igjen i morra.  Vi fikk leveggen vår i går og etter frokost gikk jeg i gang med beising. Hadde akkurat ikke nok. Fy så irriterende ! Men sånn går det når en skal bruke rester og ikke sjekker . Men det ble akkurat så nok at vi i hvert fall valgte å sette veggen opp. Og dette blir bra tror jeg . Ble i hvert fall lunt i kveld.
I dag dukka årets første dompappunger opp på foringsplassen også. Det er alltid stas. De er så klumpete og masete og utrolig søte. Både dompappmor og dompappfar er rundt dem hele tiden og passer godt på at ikke noe galt skjer. De mater dem og ordner opp. Og uti juli kommer de igjen med kull nummer to. Ja det er travelt å være dompapp !

 Utpå dag fikk jeg gubben til å kjøre Luna og meg inn til Killingskard. Så gikk vi helt hjem til Lien igjen. En kjempefin og kjempevarm tur  . På turen observerte jeg årets første molteblomster. De sto like ved veien sånn omtrent ved Lauvhovd. SÅ får vi bare vente å se om de blir til molter.  En annen ting jeg så på turen var ikke fullt så fint. I vinter har det vært veldig populært å sende opp slike papirlykter. Store som papirskjermer liksom. Nå ligger de sørgelige restene ute i naturen. Papiret vil jo  bli borte etter hvert men metallringen vil antagelig ligge der å ruste. Æsj så stygt og så unødvendig !







Luna og jeg brukte en og en halv time ned. Med fotostopp, tissestopp og drikkestopp. he he går man med hund må man ha litt tid. Vel hjemme var det tid for middag og så slappa vi av i kveldsola før det ble så kjølig at vi måtte trekke inn. Nå er det kveld og snart senga. I morra må vi tidlig opp for da kommer det noen karer til gards for å ta Steingardhaugen i nærmere øyesyn. Det blir spennende ! På fjellet minker det på snøen nå og jammen ser det ut til at det kanskje blir sommer i år og. Det er en voldsom biltrafikk så jeg tror mange benytter langhelga til å forflytte seg .
Noen bilder fra dagen i dag . Og så kan jeg love at det kommer ny oppdatering i morra. Kan jo være vi blir skuffa men i så fall får man jo dokumetere det og..

Ingen kommentarer: