tirsdag, juni 10, 2014

Tirsdag

 
Det er tirsdag morgen. En lang, varm, solfylt og god pinsehelg er over. Det er nesten litt sånn nifst at været er så bra for det kan da vel ikke holde . Og da tenker mitt pessimistiske hjørne av hjernen at sommeren kan bli våt og kald. Jeg håper jeg tar feil.

Forrige uke forløp omtrent som følger; mandag var en dag med pent vær og jobb som vanlig. Denne dagen leverte Ingunn inn oppgava si og kunne dermed si at hun nå har status som ikkestudent. Men som hun selv sier så betyr det også at status er endret til arbeidsledig. Håper den biten ordner seg snart.  På kvelden gikk Åse og jeg tur med bikkjene helt inn til enden av Svartli.  En kjempefin tur.
Tirsdag var også en fin dag og siden hukommelsen min ikke sier at noe spes skjedde så velger jeg å stole på den. Jeg vet jeg var ute med Luna og at vi gikk på fjellet om kvelden det er alt. Onsdag var det halv plandag på jobb og jeg var også oppover til Rødberg på et møte. Så den dagen var travel. På kvelden skulle jeg vært på et møte men det ble avlyst i siste liten. Torsdag var det regn. Og siden alt vokser innmari nå i varmen var verden den dagen fylt av langt vått grønt gress. Etter jobb henta jeg en bil på Rødberg og så fikk vi deilig middag i Toen. Ingunn kom hjem den kvelden også. Avlevering av Daisy som skal være hos oss mens de er på ferie.

Fredag starta med regn men kom seg utover dag. Ingunn dro hjem til seg selv for å pakke og så dro de av sted til Santorini på natta. Håper de får ei super uke ! På kvelden tok vi med oss bikkjene og dro til fjells. Der havna vi etter hvert på fjellstua og fikk oss en kjempekoselig kveld sammen med vertskapet der. Sola kom også så vi satt faktisk ute på fjellet til klokka var over elleve. Daisy la sin elsk på Linda så vi vurderte en stund å adoptere henne bort men fant vel ut at det hadde vel vært lite populært.

Lørdagen kom med sol og flott vær. Denne dagen dro vi en tur til Lampeland. Der var det det årlige Lampelandmarken og  jeg må liksom bare ut dit en liten tur. Alltids noen kjente å prate med. Vi hadde med oss de to minste bikkjene og det var skrekkelig varmt så vi ble vel ikke mer enn halvannen time før vi dro hjem igjen. Her hjemme var det tid for et besøk på heimen hos ho mor. Der råder fred og fryd som vanlig . Hun blir ikke akkurat større nei men sier hun har det bra. Satte også pris på hilsen fra Aslaug og Inger. Det er stas ! På kvelden gikk jeg tur med bikkjene innover på fjellet og så var egentlig den dagen gått.  Det blomstrer molteblomst overalt nå. Men jeg har hørt at det sjelden er to molteår på rad så da spørs det da..

Søndag kom med kjempeflott vær. Blå himmel, ikke et vindpust og varmt ! Vi har stort sett bodd ute på verandastuen vår nå og etter en frokost der bestemte vi oss for å smøre litt niste og stikke til fjells. Den lille pølsehunden sliter med ryggen sin men det virker som om det å gå i terrenget er bedre enn å gå etter vei. Så vi kjørte inn Svartli og så gikk vi opp på Svartløkfjell. En fantastisk flott utsikt der oppe ! Masse folk i farta som var ute på tur og kosa seg . Hjem igjen tok gubben pølsehunden i bilen mens jeg og de to andre bikkjene gikk helt hjem. Det var en god tur ! Resten av dagen ble tilbragt med grilling og vin og tv. Sånn omtrent i den rekkefølgen . Ja også måtte vi fikse klar noen konfirmasjonsgaver da .

 Mandag og annendag pinse var en jobbdag for meg. Jeg hadde tatt på meg å være kirkevert i fjellkirken under konfirmasjonen der . Men så var de så mange at det ble to konfirmasjoner. Så det gikk jammen hele dagen. Jeg dro opp klokka ni og var ikke hjemme før halv tre. Da var jeg varm og sliten egentlig . Men to flotte messer ble det og fine konfirmanter var det også. Håper livet vil være god mot dem ! Da jeg kom hjem fikk vi uventet men koselig kaffebesøk . Det satte vi pris på . Er ikke alle man ser så innmari ofte. Og på kvelden tok vi bikkjene med og dro til fjells igjen. Denne gangen gikk vi nordover fra Killingskard. Flott å gå og akkurat passe vind i lufta til at ikke hundene ble for varme. Og nå er det klart for jobbing resten av uka. Sånne lange helger er jammen korte likevel.

På jobb tror jeg det er opprop på muntlig for noen i dag . Det kan bli ganske spennende. Det er alltid slik at noen da blir veldig skuffa mens andre blir lykkelig som de aldri har vært før. Uansett så er muntlig spesielt. Uka mi er ganske blank men jeg har jo tre bikkjer som må ha sitt så noen turer blir det i hvert fall. Det er ganske rart å tenke på at dette er nest siste skoleuke dette skoleåret. Ja vi som ikke er pedagoger må jo jobbe selv om elevene er ferdige da men året har gått så utrolig fort. Kommer til å savne de som ikke kommer her til høsten. Men så er det så stas å treffe dem igjen . Se hva de har blitt her i verden og hvordan de har vokst. 

Nyhetene melder om bråk rundt gressklipper eller ikke gressklipper i helgene. Jeg må si jeg på mine gamle dager har blitt mindre glad i støy. Og det irriterer meg  ganske mye når det en tidlig 2.dag pins kommer dundrende en svær lastebil med henger full av pukk ! Det er ikke nødvendig synes jeg .
Ellers så har det vært et terrorangrep og sånt er bare meningsløst. Så mange uskyldige mennesker som dør. Huff ! I Flesberg har de sett ulv og i retten i Kongsberg har det vært rettsak om hvem som mobber hvem på et kontor i samme kommune. Det er i hvert fall en tragisk greie. Tenk at slikt skal komme til å bli offentlig skittentøyvask. Men nå må jeg dra så dette får være nok for denne gang. Noen bilder har det blitt også . Ikke dårlig egentlig .

Ingen kommentarer: