søndag, juli 20, 2014

Søndag

Uke to i ferien er over. En varm fin søndag har det vært i dag og.  Men jeg får vel ta dagene i kronologisk orden. Som om det var viktig liksom.  Fredag dro jeg til Landrud og beisa veranda. Det var en skikkelig varm dag og jeg var slett ikke flink nok til å drikke. Straffa kom på kvelden da jeg fikk en skikkelig migrene og lå egentlig rett ut. Så det var nå den dagen. Det ble dårlig med soving den natta og da klokka var kvart på sju ga jeg opp. Jeg gikk ned og la meg på verandaen. Der sovna jeg sammen med bikkja og fikk i det minste noen timer med søvn på morrakvisten.

Etter frokost dro jeg en liten tur til den lille damen på heimen. Der sto det bra til og hun var serdeles fornøyd med den nye kjolen min. Peder derimot likte den nok ikke for han kjente meg slett ikke igjen i slik dametøy han. Etter en god stund på heimen dro jeg til Landrud for å ta den årlige vasken i gamlestua. Uansett om huset brukes eller ikke så blir det støv, daue fluer og spindelvev. ÆSJ !Men nå er det reint og lukter grønnsåpe. Utpå ettermiddagen fikk vi gjester på grillmat. Det var riktig så koselig i kveldssola det. Når gjestene var reist skulle vi lufte bikkjer og da endte vi oppe hos naboen . Der fikk vi både øl og vin og det var faktisk mørkt før bikkjene og vi tusla hjem igjen. Men trivelig var det .

I dag dro vi ut til Stuvstadgrenda på formiddagen. Vi skulle hente noe greier og så er det jo snart et bryllup så vi har stadig litt å snakke om. En veldig koselig formiddagstund med kaffe , is og bær.
Vel hjemme igjen fikk vi oss en liten tur til fjells . Det er ganske rart hvor forskjellig det er med moltene i fjellet. Noen steder er det knapt blinning og andre steder er det store kart. Men altfor tidlig for plukking i hvert fall.

Da vi kom ned igjen fyra vi bålpanna og så satte vi oss til å vente. Vi venta på en svart Audi med Amund inni ! Og han kom . Nå skal han være feriegjest i en og en halv uke. Det tror jeg blir koselig . Nå er det kveld og ute har det blitt ganske kjølig faktisk. I morra starter nest siste uke av ferien. Det går fort .
Dagens bilder er litt av hvert som vanlig men sånn blir det bare når det ikke skjer så mye .

Ingen kommentarer: