mandag, januar 26, 2015

Mandag

Det er mandag kveld. Etter ei natt med lite søvn og en dag på jobb er det ikke mye futt og fart igjen i denne litt halvgamle kroppen. Blir nok ikke så fælt seint i kveld nei. I natt var vi vel våkne alle sammen her i huset tror jeg . Og vi lister oss rundt å prøver å ikke vekke hverandre mens alle egentlig er våkne likevel. Huset, gubben, bikkja, katta og musa på loftet. I tillegg jobba hjernen min på høygir med masse som den egentlig ikke burde. Joda, drømmenatt !
Men det har vært en flott dag. Sol og fint og akkurat passe med kuldegrader. Nok å gjøre på jobb og en dag som tross alt gikk fort. Hjemme igjen overgikk jeg meg selv med hjemmelaget potetmos, svinestrimler, lettkokte grønnsaker og hjemmelaget brun saus. Du verden sier jeg bare før jeg klapper meg selv på skuldra.  Sånn blir det ikke hver dag denne uka ihvertfall. Det kan jeg love !  Og nå har jeg vært ute å gått en nødvendig liten runde med Luna og så har jeg landa i godstolen. Her blir jeg !

I dag er det den 26 januar og høvdingen hadde fylt 93 år hvis han hadde vært her med oss ennå. Jeg savner han veldig ! Når alt det som var slitsomt og tøft på slutten vaskes vekk av tid og tann , ja da ser jeg mer og mer hvor innmari heldig jeg har vært med opphavet. Kunne ikke vært bedre om jeg hadde valgt det selv !

Ingen kommentarer: