torsdag, januar 01, 2015

Torsdag

Det er torsdag 1. januar 2015. Et nytt år er så vidt i gang og vi har lagt 2014 bak oss. For min del var 2014 et år fylt av store kontraster. Veien fra store gleder til dyp sorg kan være veldig kort. 
Men det er vel det som er å leve kanskje . Livet hadde vel vært ganske så kjedelig hvis alt gikk på skinner hele tiden.  Men det året er nå historie og vi dveler vel ikke lenger ved det enn vi må. 
Jula har kommet og gått på ganske tradisjonelt vis. Mye mat, mye god mat og de faste samlingene her og der. Ja forresten så har vi ikke så mye av det lenger heller. Men dagene går likevel. Gubben har hatt en veldig slitsom jul med mye dårlig form og det gjør dagene ganske slitsomme for oss alle.

Ungdommene har vært hjemme og noen har kommet og noen har dratt. En periode var vi 6 voksne og tre hunder her i huset og det er kanskje litt i meste laget. I hvert fall når det gjelder hund. Men det er nå koselig og.  Dette er et julehus fylt med bikkjehår og barnåler !  Veldig koselig var det også å se at den svigerdattermagen nå vokser og der inne sparker det en liten frøken som kommer til verden i april. Det blir spennende .
Nå er vi nesten ferdig med jul og nyttår og hele greia og godt er vel egentlig det . Mandag er vi tilbake til normalen igjen.  Søndag stappes nisser og engler i kasser igjen og vips, ut på stabburet med dem. Takk for denne gang !
Bilder blir det dårlig med. Jeg får det liksom ikke til. Ikke ser jeg motivene lenger og ikke blir bildene jeg tar noe bra heller. Så nå blir det nok en pause med både bilder og skriving føler jeg . Får prøve å komme i gang med andre ting og se om resten kommer av seg selv. Så lenge man stort sette er på samme plassen er det ikke så mye spennende å ta bilder av  heller.   Uansett er ønskene for det nye året at det skal bli et godt år for alle rundt meg. Håper alle får ha helse . Det er det viktigste av alt. 

Siste del av jula har vært mild og tunet i Lien er nå en eneste stor issvull. Går nesten ikke an å bevege seg ute. Men det var vel egentlig ikke uventet. Men jula forøvrig har vært strålende med kuldegrader og sol og snø i passe doser .  Nå spørs det om det kommer mer snø snart . Det trenger vi på fjellet hvis det skal bli skiføre og skiglede . Kommer nok. Men det gleder i hvert fall meg veldig at sola har snudd og vi går mot vår ! Jeg savner fjellturene mine.
Nå skal jeg rett og slett lange meg på sofaen og fordype meg i en eller annen film på netflix.
Og så er det bare å si ; Godt nyttår !

Ingen kommentarer: