mandag, februar 02, 2015

Mandag

Det er mandag kveld . Ute er det minus 9 grader og det er nesten helt klart. Jeg har akkurat vært en tur til fjells og tatt masse bilder mens jeg nesten frøys nesa av meg. På Dalseth var det minus 14 og ikke et vindpust. Utrolig vakkert. Og kaldt. Så nå er jeg snufsete og fingrene banker av neglesprett. Neglesprett er forresten utrolig vondt. Hadde glemt hvor vondt det var jeg .
Natt til i dag ble det dårlig med soving. Sånn er det når fullmånen er her. Man sover av og på hele natta. Og så , når man egentlig skal stå opp, ja da sovner man . Er så moro att.

Dagen i dag har vært en ganske vanlig dag på jobb. Travel og bra. I dag var det mange ekstra ungdommer på skolen vår. Mange flotte studenter fra ulike høgskoler og universiteter var der for å fortelle våre elever at de bør velge nettopp deres studiested. Så får vi håpe de klarte å fenge noen da.
Etter jobb var det rett hjem for å fore mann og hunder . he he  Gubben har hatt en ganske bra dag og fått gjort masse . Det er bra .
Etter middagen var det ei bikkje som måtte ut og da oppdaget jeg den flott månen. Så da ble det fjelltur da. Håper det er enda klarere i morra kveld slik at bildene blir mer blå. Det er det jeg ønsker mest når jeg skal ta bilder på fjellet i mørket.
Nå prøver jeg å fyre så ovnen står og hopper for jeg har visst fått frost i meg.  Jeg satser på å få med meg kakekrigen i kveld og. Må jo har litt ny inspirasjon.

Ute i den store verden har en sint liten mullamann fått beskjed om å dra til Trøndelag. For min del kunne han dratt dit pepperen gror ! På E18 ved Holmestrand omtrent har en lang bro nesten kollapset. Det ser fælt ut på TV . Nesten som i en amerikansk action film . Blir nok litt av en jobb å rette opp igjen det der. Godt det ikke gikk liv.
Dagens bilder er selvfølgelig månebilder.

Ingen kommentarer: