onsdag, februar 04, 2015

Onsdag

Det er onsdag kveld. Midtukekveld. Nå bikkjer uka over og haller mot helg. Igjen. Ute er det 10 minusgrader og det er en fantastisk fullmånekveld. Dagen i dag har vært fylt med sol og de som ikke har en jobb de må passe har nok kosa seg i både skiløyper og på fjellet i dag . Men så heldig er ikke jeg . Noen ganger skulle jeg ønske jeg hadde en fridag i uka. Men, det man ikke kan få, nytter det ikke å tenke på. I disse tider får en være glad for den jobben man har.
Gårsdagen var vel omtrent en kopi av dagen i dag, eller aller helst omvendt. Uansett så var det en god og travel dag på jobb. Denne jobben min er ihvertfall ikke kjedelig. Selv om jeg noen ganger tenker at jeg har tusen millioner baller i lufta som jeg egentlig ikke kan. Men så kan jeg likevel og bare man prøver så får man til det meste. Og det man ikke får til tar man en telefon og fikser . he he
Etter jobb dro jeg en tur opp til Rødberg før jeg dro hjem. I morra har nemlig storesøster burtsdag . Og siden hun nå er det eneste jeg har av søsken så skal hun ihvertfall settes pris på. Joda jeg har alltid satt pris på henne men nå akter jeg å vise det også.  Så nå ligger pakke og kort klart . Jeg fikk også kjøpt litt fint , mykt garn . Så om jeg ikke har helt strikkånden over meg ennå , er ihvertfall utstyret klart og planen klar når jeg først kommer igang. Jeg har jo så lyst !

Etter litt mat og sånn tok jeg med meg Luna og dro til fjels. Det var minus 15 innpå men du verden så flott !Jeg gikk fra Persbu og til Dalset. Litt trekk når jeg gikk inn men inne var det ikke et vindpust. Stjerneklart, fullmåne og vidunderlig vakkert. Jeg prøvde å ta bilder men fikk ikke helt til kameret mitt. Vet ikke hva jeg gjorde feil men det ble liksom ikke som jeg ville ihvertfall. Så jeg får bare ha bildene i hodet i stedet . Vel hjemme igjen hadde jeg røde roser i kinna og neglesprett i fingra. Men det var det verdt !
Soving er det så som så med . Termostater liker slett ikke fullmånetider . Men pytt, så får jeg sove en annen gang da. Men jeg lurer liksom på hva som er vitsen med denne undergangsalderen. Har den en vettug misjon egentlig ? Eller er den bare en ubetydelig plage !!

Klokka 06 var jeg ihvertfall i farta så litt søvnforstyrrelser stopper ikke meg. Jeg visste jkeg hadde mye å gjøre i dag så jeg dro tidlig på jobb. Jeg liker den tidlige timen hvor det er stille i bygget og man kan få jobba i fred. Og i dag må jeg si jeg kasta mange lange blikk ut vinduet og bare sååå på sola ! Litt surt å sitte inne , på skyggesiden, på et kontor på en slik dag . Men fordelen med å ha det travelt er ihvertfall at dagen går som en røyk ! Men om en rekker gjøre alt en skal er en annen sak.
Formen til gubben holdt akkurat nesten en dag og i dag er det " going slow" igjen. Ja ja , vi legger denne dagen bak oss og håper på bedre dag i morra.

På vei hjem fra jobb i dag så jeg elgkua og kalven som går borte ved Skahjem. Huff de valser på ved veien og jeg håpper ikke en av dem blir påkjørt i løpet av vinteren. Dumt at de holder seg sånn ved veien.  Hjemme fikk jeg fora den halvskrale gubben uten at jeg tror det hjalp stort. Jeg har gått en liten tur med begge bikkjene og så tok jeg med Luna og kjørte en tur til fjells. Bare for å kikke litt. Det er så utrolig nydelig !! Bare synd ikke gubben kunne blitt  med for da skulle vi gått oss en god tur i måneskinnet.
Men nå er det kveld. Jeg skal ikke gjøre noe mer i dag men jeg skal ha med meg kveldens episode av kakekrigen. Det har visst blitt mitt yndlingsprogram ! Ellers så er fyring hovedgesjeften på slike kvelder.

Ute i verden har det vært flystyrt i dag . Og verden har nå blitt slik at det meste som skjer det blir filmet. Også flystyrter. I Thailand hvor det skjedde laget de også minutt for minutt-TV ut av redningsaksjonen. Huff ting tar helt av. På mer hjemlige trakter har en lang bro i Vestfold nesten knekt . Det var egentlig helt surralistisk ! Det så ut som en skikkelig scene fra en amerikansk katastrofefilm ! Gudskjelov gikk det ikke liv og det var vel egentlig bare flaks.  Stortinget har stadig høringer av diverse statsråder som tramper i klaveret. Er det ikke helse eller landbruk så er det asylbarn . Jeg blir helt svimmel av alt det rare som skjer.
Og sånn går nå dagene sin skjeve gang. Skulle du noensinne føle at du har behov for meditasjon, psykolog eller bare å tømme hodet , ja da kan en tur på 1000 moh i måneskinn midtvinters anbefales ! Og så får man vel etterstrebe å leve som Ole Brumm og Sprett når de sier : "Hvilken dag er det?" ”Det er i dag”, svarte Nasse Nøff."Min favorittdag", sa Ole Brumm.


Ingen kommentarer: