torsdag, mars 05, 2015

Torsdag

Det er torsdag morgen. Ute ser det ut til å bli en fin dag . Noen få kuldegrader og sola har ihvertfall vært innom på besøk. I dag drar jeg ikke på jobb for i dag sitter jeg her under ett pledd med hostekuler og snørr . Kroppen er nok en grad eller to høyere enn vanlig også men ikke noe å snakke om. Her har jeg gått og skrytt hele vinteren om hvor greit jeg har sluppet unna forkjølelse og dritt. Skulle nok heller tidd stille. Men jeg får satse på at jeg bare har fått en light-versjon. Ihvertfall passet det egentlig ganske bra akkurat i dag siden ingen vil savne meg på jobb. Der er det nemlig ingen i dag . Alle sammen er i Uvdal på skidag. Stort og smått, hvitt og svart. Håper de får en fin dag . Så får jeg sitte her og sjekke jobbemailer. Det kan nemlig lett fikses hjemmefra det .
Ellers så blir det nok bare fyring , radio og strikketøy mellom snytefiller og hostekuler.
I går var det ganske slitsomt å gå på jobb for når kroppen jobber mot en blir alt litt tyngre. Men jeg fikk ihvertfall gjort det jeg skulle . På kvelden hadde vi menighetsrådsmøte og fellesrådsmøte. Der tror jeg nok de merket at lederen ikke var helt i slaget men vi kom oss nå igjennom det. Det er en fantastisk fin gjeng og jeg kommer til å savne dem sååååå innmari når jeg slutter til høsten. Men nå er det på tide nye koster kan ta et tak.  Dagen i går var forresten så flott ! Da jeg dro på jobb på morningen måtte jeg stoppe ved Kravik for å ta et bilde av sola som malte Eidsfjell med gull. Utrolig vakkert var det .

Ute i verden er det flystreik og politiske krangler på Nobelpan. Politikken i norge begynner å bli så på trynet at det er til å grine av. Det sier ikke så lite når finansministeren endelig bryter tausheten for å strålende fortelle at hun har fjernet avgiftene på kjøp av motorsykler. ? ! Hallo ! Finnes det ikke viktigere ting å bruke kreftene på ? I går leste jeg brevet som oldemoren til lille Sebastian sendte til helseminister Høie etter at den lille gutten døde fordi barneavdelingen på sykehuset var helge stengt. Tenk at her har helseforetaket uttalt at det var en kalkulert risiko i å stenge avdelingen. Det går ikke an ! Barns live burde ikke være en kalkulert risiko i et politisk spill. Nei , jeg støtter oldemoren jeg . Hun ber Høie ta sin hatt og gå ! I tillegg har regjeringen klart å få inn en av sine egne som leder i Nobelkomiteen. Dett har vel vært en uskreven lov trodde jeg at lederen der skulle ikke tilhøre et regjeringsparit. Men det blåser de visst i. Makta rår i landet her nå , ingen tvil om det .
Nei nå flyter bokstaver og piler sammen her og neste runde med snytings må visst til.
Jeg legger ut et bilde jeg tok da jeg dro til jobb i går og et av hvordan ståa er i dag .

Ingen kommentarer: