lørdag, april 11, 2015

Lørdag

Det er lørdag ettermiddag. ute er det varmegrader og en kan nesten se og høre at snøen smelter .En vårlørdag i april 2015. Ja det har vel egentlig vært en skikkelig våruke dette her hvis jeg tenker meg om. Torsdag kveld var det skikkelig fint og jeg fikk meg en god tur innover med Luna på kvelden etter jobb. Har vært ganske flink denne uka.
Da jeg kom hjem igjen tok jeg med meg Dina og så gikk vi to tur i Steingardhaugen. Første gang i vår så det var veldig mye spennende å snuse på for en liten voff. Dette var en skikkelig fin vårkveld og jammen spirer og gror det skikkelig fint i det lille blomsterbedet mitt. Blir like lykkelig hver vår jeg når jeg ser de små spirene som titter opp. Det er som om man får litt ekstra energi. Yess !! Det var nesten vondt å gå inn og fyre den kvelden . Men er det arbeidsuke så kan en ikke fly på ute til langt på natt nei.

Fredag morgen var det sol men det var kanskje litt kaldere på morningen ihvertfall . Fredag på jobbe er alltid en litt rolig dag men den gikk fort allikevel. Og så er det jo vaffeldag da.. Hjemme var det god mat og så bar det jammen ut på tur med bikkjene den kvelden og. Men denne kvelden dro jeg ned til bygda og kombinerte det med handling . Her i huset hadde det nemlig ikke blitt kjøpt inn en ting denne uka. Vi har spist rester og tømt skapa etter påske. Veldig godt å få renska opp. Så derfor ble det storhandel i går. Gubben hadde hatt tre veldig dårlige dager og bare orka og jobbe hjemme med bom-saker. Så det ble en stille rolig fredagskveld i Lien .

Men lørdag er en ny dag og denne dagen var formen stigende igjen . Ikke noe som er bedre enn det !
Vi starta dagen med rolig frokost og fyr på peisen. Det er luksus ! Så dro vi på butikken og henta en pakke og handla litt . Der traff vi frua på Bakke og så ble vi med henne hjem og drakk kaffe. Det var veldig koselig og skjer vel altfor sjelden. Planen om å pakke 2000 bomkort la vi litt bak i hjernen så lenge. Må jo ha litt fri når man har fri også. Vi var på Felleskjøpet og fiksa litt der også . Og han som skal bli bestefar kjøpte øreklokker til ei lita frøken som vi venter på. Må jo ha øreklokker når hun skal være med i traktoren ja. Best å ha utstyret i orden .

Da vi kom hjem fikk vi surra på litt og så gjorde gubben ferdig et følgebrev som skal sendes med bomkortet. Og så skulle han ned å kopiere alle de sånn ca 1500 brevene. Jeg ble med nedover og Luna og jeg hoppa av på Kjemhus og så gikk vi oss en god runde. Herlig !
Og nå har vi kommet oss hjem igjen og mer blir det vel ikke i kveld. Vi får komme oss opp tidlig i morra og få ei god jobbe økt da. Brevene må ut tidlig i uka så vi må bare stå på. Men ikke mer i kveld. Nå skal vi spise Pulled pork. Det har jeg aldri laget før men jeg har spist det flere ganger og det er herlig ! Så da gjenstår å se da om det er like godt når man lager det selv. Ved siden av skal vi ha bakte poteter og råkostsalat. Vi blir nok mette.
Ute i verden har en NAV-sjef fått sparken og en helseminister har prøvd å vise muskler og få folk til å tro at han nå skal gjeninnta kontroll. Ja ja , jeg vet ikke jeg. Jeg vil helst se det før jeg tror det. NAV er en av statens største bedrifter og det er vel kanskje nettopp størrelsen som gjør at ting ikke fungerer. I dag hørte jeg at venstre hadde foreslått å legge ned alle kommuner og fylkeskommuner og lage 5 nye enheter i Norge. Ja vell ja. Vi skal med andre ord samles i 5 store byer alle sammen og så skal vi vel antagelig verne resten. he he det blir greier det .
Men nå gidder jeg ikke skrive mer. I morra skal vi i en 15 års dag og den unge damen skal også snart komfirmeres. Tiden flyr ! Og på mandag skal vi til Oslo for en urne-nedsetting.
Men først er det mat ! Ha en fin lørdagskveld !!

Ingen kommentarer: