torsdag, april 09, 2015

Torsdag

Det er tidlig torsdag morgen. Etter ei heller rotete natt sitter jeg nå her i halvørska og suser.  Gubben har nok bedt lastebilkjørerne om å kjøre på telen innover her så mye de kan. Han er redd for teleløsning og veikvalitet. Jeg tror de har tatt han på ordet for det har dura etter veien her siden før 04. Mamma Mia ! Er det virkelig nødvendig ! For ei som våkner av ei knappenål som faller blir det lite søvn av slikt. Men så kommer en seg opp om morran da .
Ja, det er jammen torsdag alt. Snart ukeslutt. Igjen. Uka blir liksom ganske amputert når en dag er fri. Tirsdag var det plandag på skolen og derfor var det bare ansatte og ikke elever som var der. Ja, det vil si, det kom en to-tre trøtte tryner som ikke hadde fått med seg at de egentlig hadde fri. Halvparten tok det pent mens den andre halvparten ikke tok det pent. Sånn er livet. Man må følge litt med for å henge med i svingene. Etter jobb denne dagen tok jeg med meg Luna og vi fikk oss en god trimtur innover fjellveien. Det var jo så fint denne kvelden .

I går var det full fart på jobb . Faktisk så full fart at jeg ikke fikk hatt matpause engang. Men jeg fikk jo i meg mat likevel da. Var bare at den ble inntatt på kontorpulten mens jeg jobba. Sånn er det bare iblandt. Skal vedde på at dagen i dag er helt anderledes.  Og den travle dagen i går var egentlig veldig grei for jeg følte virkelig at jeg hadde gjort noe fornuftig da jeg dro hjem. Mange koselige elevting også.  Hjemme var det middag og jammen bar det ut på en ny trimtur en times tid før jeg dro på et møte . Og det varte til kvelds omtrent . Så der gikk den dagen. Gubben hadde vært veldig flink i går og sortert alle de nesten 2 tusen nye bomkrotene som jeg håper vi skal klare å pakke i helga. Vi skal ihvertfall begynne det er helt sikkert.
Ute i verden har Erna & co blitt enige i asylbarn-saken. Men det er visst ganske strenge kriterier for om disse barna får sakene sine opp eller ikke så jeg vet ikke jeg . Hm... lille snille, human Norge. Var det ikke ? På mer hjemlige trakter melder nyhetene at deler av Numedal skal få ny asfalt i sommer. Det er bare det at det er ikke de verste stedene som får?! Skjønner ikke helt det der jeg .
I dag er sola gjemt bak skyer og det er ganske grått. Men milde grader likevel. Snøen tiner mer og mer for hver dag og det blir nok vår i år og ja.
I Trondheim har vi gått inn i ventemåneden . En liten gjettekonkurranse pågår og så får vi se da hvem som kommer nærmest. Hun kommer nok når hun skal tenker jeg . Men at det skal bli stas å treffe henne er det vel ingen tvil om. Nå har de fått i hus alt som trengs og da kan hun komme når hun vil. Stolen fra oldemor er også kommet på plass .
Hun venter nok hun og. Farmor strikker og strikker ihvertfall. Men nå må jeg avslutte og komme meg på jobb. Skal kjøre med sjefen i dag og da kan man jo ikke komme for seint. Slenger ut noen få bilder .

Ingen kommentarer: