torsdag, juli 02, 2015

Torsdag

Det blir et lite blogginnlegg i dag også. Men bare et lite ett. Dagen i dag ser også ut til å bli en av årets varmeste. Så spørs det da om sommeren er forbi etter disse dagene her . Jeg skal jobbe i dag og så skal jeg ha litt langfri før jeg tar siste innspurt før ferien.

I går da jeg kom hjem var det rimelig hett i Lien og det er ikke noe vi er bortskjemt med. Men vi har en trekk fra fjellet så det er aldri helt stille . På godt og vondt.  Vi tok en lang siesta under parasollen sammen med bikkjene. Utpå kveld klarte jeg å få malt strøk nummer tre i taket på soverommet. Et strøk til i kveld så skal jeg være ferdig . Da er det vask og innredning for alle penga. Sengeteppet til den lille prinsessa har jeg begynt å montere også. Gleder meg skikkelig til de kommer nå.

Da klokka var ti i går kveld dro jeg til fjells med bikkjene . Tenkte å gå en liten kjølig kveldstur så de to voffene skulle f¨å gjort nødvendige ærend og avkjøla seg litt.  Da jeg dro skinte sola på Senhovd og da jeg kom til fjells kunne jeg såvidt skimte en bleik , svak måne som hvilte på Senhovdtoppen.  Vi loffa ivei innover et stykke. Jeg hadde selvfølgelig lomma full av kameraer og et stort ett rundt halsen . To bikkjer i band og en kikkert rundt halsen også. Jeg er nok et syn når jeg går på tur tror jeg . he he  Vel, uansett så kom jeg tilbake til Svartetjønn akkurat idet sola gikk ned over Vidda . Og for et syn !

Det var fantastisk. Akkurta samtidig ble månen stor og sterk i sørøst. Det var et helt spesielt lys og utrolig vakkert. Så det ble mange bilder og tok lang tid. Faktisk så lenge at gubben ringte og lurte på om kjerringa hadde gått seg bort i fjellheimen natterstid.

 Det var ikke langt unna midnatt da jeg kom hjem. Og da var det jo ikke snakk om å sove for bildene måtte jo bearbeides. Det er heller ikke lett å sove på slike netter . I fjellet så jeg ihvertfall 4 telt og folk som bare nøt sommernatta. Sånn skal det være.

Så her er et knippe bilder . Kanskje tar jeg turen til fjells i kveld også.

Ingen kommentarer: