fredag, september 25, 2015

Fredag

Det er fredag og første dag i elgjakta.  I Ligrenda er det full aktivitet med biler og jegere som samler seg i Vestlien. Gubben orka ikke i dag men jakta varer lenge så hvem vet.
Selv har jeg stått opp tidlig og tenker meg en tur utom Rollag kirke før jobb. Det er en spesiell dag og året har gått så fort. Høsten er ei tid som forsterker det meste. Det må være alle fargene og den klare lufta.

Det var en flott og fargesprakende morgen under kjøreturen ut til Rollag . Jeg vet at Per hadde likt akkurat en slik morgen godt .


Stå ikke ved min grav og gråt over meg.
Jeg er ikke der,jeg sover ei.
Jeg er de tusen vinder som blåser.
Jeg er solskinn over skogens åser.
Jeg er nysnøens milde kjærtegn.
Jeg er det kalde, friske høstregn.
Når du våkner i et hastig morgenfokk,
er jeg den raske, stigende flokk
Av stille fugl i sirkelflukt,
jeg er stjerneglans over havets bukt.
Ikke stå ved min grav,
vær ikke lei.
Jeg er ikke der,
jeg døde ei!


Ingen kommentarer: