fredag, oktober 16, 2015

Fredag

Det er fredag ettermiddag. Ukeslutt og tid for sofa, strikketøy og fyr på peisen. Gudskjelov ! Denne uken har vært så travel at nå trenger jeg å senke pulsen litt.
Gårsdagen tilbragte jeg i Drammen på årets ungdomsbokgildet. Det er egentlig en av årets høydepunkt for oss som jobber med bøker. Masse bokanmeldelser, forfattermøter og kulturelle innslag. Over 200 stykker var samla på Union scene . Det var også et aldeles fantastisk fint høstvær i Drammen. Nydelige farher og krystallklar luft. Så i lunsjen fikk vi oss en liten luftetur og tok noen bilder .

 Og mens jeg bare kosa meg var gubben på sykehuset og sjekka ut. Nå var han ferdig med prøver og MR og rariteter. Og så putta han seg på Helseekspressen og tøffa hjemover. Der venta det to små voffer som gikk omtrent av skaftet over at far endelig var hjemme igjen. HURRA!!!
Jeg rakk akkurat hjemom før jeg måtte dra ut igjen på mitt aller siste møte som menighetsrådsleder. Ti år har jeg holdt på otg i går var det tid for å mimre litt og å takke for seg . Nytt råd ble valgt og de kommer til å jobbe godt og trøstig videre , det vet jeg .
Da jeg kom hjem fikk vi vite at Amund hadde mottatt en flott pris denne kvelden og det var en kjempefin overraskelse for han. Så da måtte vi jo gratulere litt da. I dag drar de til Rendalen og skal glede alle der men den lille solstråla si. Misunner dem jeg .
Men jammen skal jeg kose meg litt i helga jeg os. Med høstvær og høstfarger og muligens litt baking også...
God helg !!

Ingen kommentarer: